Repülni olcsóbb, mint hazajutni

2005.09.20. 16:17
Olcsóbb lehet egy repülőjegy Budapestről Londonba, vagy Párizsba, mint egy út a belvárosból Ferihegyre. A VEKE nevű civil szervezet ezért azt javasolja a fővárosnak, hogy járjon busz késő este és hétvégén is a Ferihegy 1-es terminálhoz. A főváros nem döntött még az ügyben, az viszont eldőlt, hogy a 3-as metrót nem hosszabbítják meg a reptérig.

Megengedhetetlennek tartja a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE), hogy késő éjszaka, valamint szombat délután és vasárnap BKV-busszal nem, csak taxival lehet megközelíteni az új Ferihegy 1-es terminált.

Vitézy Dávid, a szervezet munkacsoport-vezetője az InfoRádiónak elmondta, ezekben az időszakokban sokszor drágább megtenni a Belváros-Ferihegy utat taxival, mint a fapados járatokra jegyet venni Párizsba vagy Londonba.

"Az álláspontunk szerint egy európai fővárosban egy nemzetközi repülőtér ellátását nem csak taxival, vagy minibusszal kell megoldani. Azt azért látni kell, hogy egy fapados repülőgépre egy repülőjegy közel annyiba kerül, mint a taxifuvar a belvárosból a reptérre. Tehát nem biztos, hogy mindenki megengedheti magának azt, hogy taxival menjen ki, mondta Vitézy."

A VEKE ezért azt javasolja, hogy a jelenlegi Reptér-busz addig közlekedjen este, hogy a legkésőbbi géppel érkezők is haza tudjanak menni, valamint szeretnék elérni, hogy Ferihegy 1-re is betérjen a járat, ahonnan jelenleg késő este, szombat délután és hétvégén egyáltalán nincs buszjárat a város felé. Javasolják továbbá, hogy a buszt ne Reptér felirattal lássák el, mert azt a külföldiek nem értik, hanem kapjon számot, vagy érthetőbb jelzést.

Csordás Mihály, a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának vezetője elmondta, hogy a javaslatokat megfontolják majd, de a levél még nem érkezett meg a fővároshoz. Kérdésre hozzátette, bár korábban úgy volt, hogy a 3-as metrót esetleg meghosszabbítják a Ferihegyi repülőtérig, a városvezetés végül elvetette ezt a lehetőséget.

Ferihegyi gyorsvasút döntés-előkészítő tanulmányát kormánymegbízás alapján a MÁV és a Budapest Airport Rt. kezdte meg az elmúlt hetekben. A tanulmány jelöli majd ki, hogy melyik fővárosi pályaudvarról induljon a gyorsvasút, és hova érkezzen pontosan. A vasúttervezési, vasútépítési munkák a MÁV tervei szerint 2006. második félévében kezdődnek.