'BKV - MÁV - VOLÁN szövetségre van szükség'

2000.11.28. 16:58
A fölösleges párhuzamos közlekedések megszűntetésére van szükség Pest megyében, és ezt a BKV, MÁV, és VOLÁN együttműködésével lehetne megvalósítani - mondta el Kazatsay Zoltán, a közlekedési minisztérium helyettes államtitkára az 'EU-csatlakozás előtt az autóbusz-közlekedés' című konferencián. A helyettes államtitkár arról is beszámolt, hogy csatlakoztunk ahhoz a nemzetközi egyezményhez amely megakadályozza, hogy a kamionosok Hegyeshalomtól Debrecenig megállás nélkül tegyék meg az utat. A rendőrséget az utazási adatokat rögzítő tachográfok ellenőrzéséhez szükséges készülékekkel is felszerelik.
A helyi és távolsági tömegközlekedés veszteségeit a költségvetésnek fedeznie kell, mert a működtető cégekre nem lehet olyan járatokat ráerőltetni, melyből garantáltan nem származik nyeresége - mondta el Kazatsay Zoltán, a közlekedési minisztérium helyettes államtitkára az 'EU-csatlakozás előtt az autóbusz-közlekedés' című konferencián.

A személyszállítási törvény, mely évente - a veszteségek finanszírozására - negyvenmilliárd forinttal többet fordítani a közútra és vasútra, a költségvetési korlátok miatt nem valósulhatott meg teljes mértékben.

Budapest és elővárosi közlekedésének megoldása egy szövetségben rejlik

Olyan közlekedési szövetségre van szükség a BKV, a MÁV, és a VOLÁN között, mellyel a fölösleges, párhuzamos közlekedéseket meg lehet szüntetni. A helyettes államtitkár az Indexnek elmondta, ha van egy olyan település, mely vasúti, és buszcsatlakozással is rendelkezik, ott felül kell vizsgálni, melyik közlekedési lehetőséget érdemes fenntartani. Ez a döntés nem csak a költségek, hanem az utasok igénye alapján fog megszületni.

EU csatlakozás - nemzetközi egyezmények

Az ország 2003 elejére felkészült az unióba való csatlakozásra, de addig számos, a közlekedést érintő jogszabályt kell áttekinteni és megalkotni - folytatta az államtitkár helyettes.

Addig is Magyarország csatlakozik ahhoz a nemzetközi egyezményhez, amely megakadályozza, hogy a kamionosok Hegyeshalomtól Debrecenig megállás nélkül tegyék meg az utat. A rendőrséget az utazási adatokat rögzítő tachográfok ellenőrzéséhez szükséges készülékekkel is felszerelik.

Ausztriában az érvényben lévő szabályok szerint négy és fél óra vezetés után negyvenöt perc szünet, további négy és fél óra után tíz óra szállodai pihenő kötelező. Ez 2001. január 1-jétől Magyarországon is bevezetésre kerül.