Félmillió utassal számolnak a 4-es metrón

2003.05.22. 16:20
Nyolcvannyolc kocsi közlekedik majd a 4-es metró Kelenföld - Keleti pályaudvarig húzódó szakaszán. A főváros még a tavalyi áron számolt metróberuházás 200 milliárdos összegéből 41 milliárd forinttal veszi ki a részét, és további 17,4 milliárdot költ felszíni rendezésre.
A 4-es metró első szakaszát, a Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő részt 2008. december 1-jén, a Bosnyák térig húzódó második szakaszt pedig a következő év végén adják majd át a forgalomnak - mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján Demszky Gábor. A Móricz Zsigmond körtéri aluljáróban tartott tájékoztató során Demszky ismertette a részleteket, amelynek lényege, hogy nem a közműcégek eladásából, hanem fővárosi ingatlanok és részvények eladásával valamint az önkormányzat hétéves fejlesztési tervének felülvizsgálatával, átütemezésekkel teremtik elő a Bosnyák térig vezető szakasz finanszírozásához még hiányzó mintegy 15 milliárd forintot.

A Bosnyák téri szakaszról még ebben a ciklusban döntenek

A főváros becslései szerint a második szakaszhoz mintegy 70 milliárd forinttal kellene több pénz. A tavalyi áron 200 milliárd forintos beruházásból a főváros 41 milliárdot biztosít, s ezen felül 17,4 milliárdot költ a felszíni beruházásokra.

A 7,3 kilométeres első szakasz alagútjának fúrása jövőre kezdődhet meg. A Bosnyák térig tartó, 10,5 kilométeres szakasz megépültéről legkésőbb 2005 elejéig kell dönteni.

A metró elkészültével, naponta 523 ezren, hosszabb távon pedig 715 ezren utazhatnak ezeken a vonalakon. Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója közölte, hogy a költségek 20-20 százalékát az alagutak fúrására és a 88 metrókocsi vásárlására, a többit a metró "felszerelésére" költik.

Virágpiactól Budaörsig drágábban, de többen utaznának

A főpolgármester sajtótájékoztatójával párhuzamosan tartotta saját rendezvényét a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció. Deutsch Tamás saját és frakciója nevében a belvárosi helyett a budaörsi virágpiactól Rákospalotáig vezető metróvonalat tartaná szakmailag megalapozottnak.

A Budaörstől a Bosnyák térig tartó 10,2 kilométeres, általuk elgondolt első üteme alig 4 milliárd forinttal kerülne többe, mint a kormány által nemrég elfogadott vonal, de így legalább 330-350 ezerrel többen érhetnék el az új 4-es metrót - érvelt a politikus.

A metróépítéssel kapcsolatos kérdésekről júniusban szavaz a Fővárosi Közgyűlés és az Országgyűlés.