További Belföld cikkek
- Kizuhant egy kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- Több kilométeres torlódást okozott egy hibásan működő vasúti biztosítóberendezés
- Karácsony Gergely után Vitézy Dáviddal is tárgyaltak a diákszervezetek
- Megszólalt a polgármester, akinek a városában nemkívánatos személy lett Koltai Róbert
- Komoly szócsata alakult ki a gyulai polgármester és Magyar Péter között
A Dohányipari Szövetség értesülésünk szerint nemrég hasonló adatokról tájékoztatta a Gazdasági Minisztériumot. Eszerint nagyjából 2 milliárdos az éves reklámköltés, amelyből 600 millió forint a szponzorálás, 700 millió megy a szabadtéri, ugyanekkora összeg pedig a sajtóreklámokra.
Reklámmentes nyár
Eltűnnek a dohányreklámok |
Szabad a szponzorálás
A reklámtörvény hatálya nem vonatkozik a szponzorálásra - erősítették meg az Index kérdésére a Gazdasági Minisztériumban. A mostani törvénymódosítást előkészítő egyik szakértő szerint ilyen támogatás esetén továbbra is szabad lesz feltűntetni a szponzoráló cég nevét és védjegyét. Ez azonban nem nyugtatja meg a gyártókat. Dávid Péter például attól tart, hogy a módosított törvény szigorú reklámdefiníciója ezt lehetetlenné fogja tenni. Arra a kérdésünkre, hogy a Philip Morris most ,,beleerősít"-e a szponzorálásba, a sajtófőnök azt felelte, hogy ők nem akarnak ,,törvényi kiskapukon átmenni", csak tiszta, egyértelmű helyzetben foglalkoznak a kérdéssel.
|
Korábban megírtuk, hogy a tilalom alól a törvénymódosítás a Forma 1 esetében lehetőséget ad a felmentésre. Dávid Péter elmondta, hogy cége még nem döntött arról, továbbra is támogatja-e a termékükről elnevezett Marlboro Magyar Nagydíjat.
Többekben felmerült a kérdés, hogy a tiltás vonatkozik-e az internetes reklámokra. A Gazdasági Minisztérium egyik szakértője szerint igen, mivel a tilalom általános és csak a külön, tételesen felsorolt esetekben - dohányszakmai sajtótermékek és rendezvények, trafikok és más árusítóhelyek, Forma 1 - létezik felmentés a szabály alól.