További Belföld cikkek
- Kivonul a kormány a kegyelmi ügyekből, az államfő ellenjegyzés nélkül dönthet
- Rossz napja volt a munkában, ezért síremlékeket zúzott össze
- Beszakadt az úttest a Kazinczy utcában egy parkoló autó alatt
- Nem adatja ki a törvényszék a kegyelmi ügy iratait
- Gulyás Gergely: Az EU-ban mi képviseljük a szabadságot
A főváros közel egy évtizede folytatja a Hungária-gyűrű teljes pesti szakaszának építését. A beruházás részeként a Könyves Kálmán körút kiszélesítése és az 1-es villamos pályájának meghosszabbítása összesen tizenegymilliárd forintba kerül.
,,Perlaki Jenő mindent megtesz azért, hogy Tirts Tamás helyett őt válasszák meg a fővárosi Fidesz- MDF-MKDSZ-frakció élére" - jelentette ki a Népszabadság szerint Gyuriczáné Németh Erzsébet. A szocialisták frakcióvezetője szerint főként ez motiválta a fideszes fővárosi és egyben országgyűlési képviselőt, amikor névtelen szakértőkre hivatkozva bejelentette: egymilliárdos korrupciót vélt felfedezni az 1-es villamos építésének beruházásánál.
Újabb fővárosi beruházások 2001-ben, 2002-ben és 2003-ban
A főpolgármesteri kabinet hétfőn megvitatta a következő években tervezett budapesti beruházások ügyét is. A fővárosi önkormányzat 2000-ben aktualizált hétéves fejlesztési terve szerint 2001-ben 2,4 milliárd, 2002-ben 2,6 milliárd, 2003-ban pedig 2,8 milliárd forintot kell fordítani hidak és felüljárók felújítására. Ennek megfelelően 2001-ben megújul többek közt az Erzsébet híd budai lehajtója, az Árpád úti, a Hungária körúti és a Leányka utcai felüljáró.
2002-ben felújítják az Árpád híd déli gyalogjárdáját, a Lánchíd és az Erzsébet híd korrózióvédelmét, és folytatódik a Hungária körúti felüljáró felújítása. 2003-ban kerülhet sor a Kerepesi úti híd, az Árpád híd északi gyalogjárda, a Márvány utcai, a Hűvösvölgyi úti és a Nagyszőlősi úti felüljáró felújítására. A főpolgármesteri kabinet javasolja a Fővárosi Közgyűlésnek a beruházások jóváhagyását.
A kabinetértekezlet megvitatta a forgalomirányító központok bővítéséről szóló előterjesztést. Az elmúlt években kiépültek a fővárosi forgalomirányító fő- és alközpontok. Ezek ma 474 jelzőlámpás kereszteződés programjait vezérlik, és folyamatosan ellenőrzik a készülékek műszaki állapotát. A fejlesztés Észak-Pesten, Kelet-Pesten és Dél-Pesten folytatódik, mintegy 70 jelzőlámpa csomópontra kapcsolásával.