Megjavították az OEP szoftverét

2009.01.22. 16:13
Kijavították a hibát az Országos Egészségbiztosítási Pénztár jogviszony-ellenőrzési rendszerében. Ha valakit az orvos vagy a patikus arra figyelmeztet, hogy nincs rendben az egészségbiztosítási jogviszonya, annak haladéktalanul rendeznie kell azt. Az adatvédelmi biztos szerdán helyszíni vizsgálatot tartott, és megállapította, hogy a biztosítottak személyes adatai nem sérültek.

Ismét jól működik az OEP központi szoftvere, amelynek segítségével a patikákban és az orvosnál meg tudják nézni, hogy a betegnek van-e egészségbiztosítása.

Hétfő óta a betegek egy része téves információt kapott jogviszonyáról, miután egy rendszerfrissítés után hiba lépett fel. Így azoknak is „piros lámpát" mutathatott a rendszer, akiknek jogviszonya rendben volt.

Miután a jogviszony adatok ismét megbízhatóak, ha valakit az orvos vagy a patikus arra figyelmeztet, hogy jogviszonya nincs rendben, annak ezt rendeznie kell. A beteget ettől függetlenül el kell látni és a vényre felírt gyógyszerét ki kell adni.

A szúrópróbaszerűen kiválasztott gyógyszertáraknál és más egészségügyi szolgáltatóknál az Országos Egészségbiztosítási Pénztár folyamatosan ellenőrzi a rendszer működését. Az informatikai hiba miatt a betegellátás kárt nem szenvedett, a biztosítottak adatai nem sérültek, közölte az OEP.

Nem vesztek el adatok az OEP számítógépes rendszerének hibája során - állapította meg az adatvédelmi biztos. Jóri András szerdán délután helyszíni vizsgálatot tartott az OEP-nél, ahol arról tájékozódott, mi okozta a hibát, és elvesztek-e biztosítottak adatai.

A jelenséget egy programozási hiba idézte elő, ami azonban nem veszélyeztette a biztosítottak adatállományát. Adatvesztés nem történt, az állampolgárok személyes adatok védelméhez fűződő joga nem sérült.

Jóri András adatvédelmi biztos az eset informatikai hátterét tovább vizsgálja. Elsősorban azt kívánja tisztázni, mennyiben felel meg az egészségbiztosítási pénztár eljárása és informatikai programja az adatbiztonság követelményeinek.