Timót, Xénia
-10 °C
-1 °C

Épül az M3-as Mezőkövesdnél

2000.07.28. 20:17
Mezőkövesd és Egerlövő között, a város déli határában pénteken megkezdődött az M3-as autópálya továbbépítése - nyilatkozta az Indexnek Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója. Tájékoztatása szerint Vér Iván megnyitotta az építkezés munkanaplóját, és péntektől 2002 novemberéig meg sem állnak a munkagépek. A beruházás első ütemében a földnyeső gépekkel a termőtalajt hordják le a sóderrétegig a pálya nyomvonaláról. A távirati iroda jelentése szerint még holnap megkezdődik az építkezés Füzesabonyban és hamarosan Emőd térségében is felvonulnak a gépekkel.
Elkezdték
Mezőkövesd és Egerlövő között pénteken délután megkezdődött az M3-as autópálya továbbépítése, miután a kivitelezéssel megbízott konzorcium, a Betonútépítő Rt. és a Vegyépszer beszerezte a szükséges bankgaranciákat.

Vér Iván, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója Mezőkövesden első bejegyzésével megnyitotta az építkezés munkanaplóját - tájékoztatta az Indexet Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Szerinte így semmi akadálya nem lehet annak, hogy 2002. novemberére elkészüljön, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakasza.

2002 novemberében talán már birtokba vehetik az autósok
A Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. alkotta konzorcium munkagépei még pénteken délután, felvonulnak Füzesabony határában is - tájékoztatta az MTI-t Szerencsés László, a Betonút Rt. főmérnöke. Elmondta: Füzesabonyban - hasonlóan a Mezőkövesd határában megindult munkálatokhoz - a humuszolással kezdik az M3-as autópálya új szakaszának építése várhatóan szombaton reggel. Jelenleg mintegy százan dolgoznak az építkezésen, de később ezres nagyságrendűre nő a munkások száma. A főmérnök reményei szerint az építkezésben nem lesz szünet.

Egy kis történelem

A Betonútépítő Rt. és Vegyépszer alkotta konzorcium csaknem hetvenmilliárd forintért vállalta, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közti szakaszának megépítését. Ez a költség a beruházók szerint összességében öt százalékkal lesz olcsóbb, mint a korábbi autópályaépítések, Kovács Kálmán szabaddemokrata közlekedéspolitikus szerint azonban éppen 300 millióval drágább kilométerenként most az építés, mint korábban volt.

Az ellentmondás oka, hogy különféle számítási módszereket használnak Kovács és a beruházók. A politikus szerint azt kell figyelembe venni, mennyibe került korábban az M3-as továbbépítése Füzesabonyig, a Nemzeti Autópálya Rt. viszont úgy érvel, hogy a korábbi autópályaépítések összköltségeinek átlagát kell szem előtt tartani.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.