Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

A Young & Rubicam reklámozhatja az EU-csatlakozást

2003.01.24. 15:29
A Young & Rubicam nyerte az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány által kiírt csatlakozási előkészítő reklámok készítésére kiírt pályázatot. A kuratórium csütörtökön egyhangú döntésekkel osztotta el a kétmilliárdos EU-reklámkeret felét. Somody Imre elnökhelyettes szerint a kampány akkor nevezhető maximálisan sikeresnek, ha április 12-én a szavazásra jogosultak legalább 70 százaléka leadja voksát 85 százalékos igen szavazat mellett.
Bár az alapítvány tevékenységét illetően a sajtótól nem kapott sok hitelt, remélhetőleg a döntések bebizonyítják, hogy ezt a fajta tevékenységet is lehet korrektül végezni - mondta Somody Imre, a közalapítvány kuratóriumának elnökhelyettese az EU kommunikációra kiírt közbeszerzési eljárás eredményhirdetésén.

Egymilliárdos kampány

Az összességében egymilliárd forintos közbeszerzés során a reklám és médiavásárlás kategóriában valamint a direkt marketingben 5-5, a PR-ban 4, a rendezvényszervezésben pedig 1 cég került a második fordulóba, ahol a kuratórium már megvalósíthatóság, koordinálhatóság és határidők tartása alapján tett kiegészítésekkel bírálta el a pályázatokat. Az összesen 219 milliós direkt marketing megbízást a GGK Direkt Kft nyerte. A 280 milliós reklám és médiavásárlás pályázat győztese a Young & Rubicam Kft lett. A PR területen megosztva a Hill & Knowlton konzorciuma, a Well Reklámügynökség és a Headline PR Kft konzorciuma osztozik. A rendezvényszervezés kategóriában új pályázatot írnak ki.

Az ellenvéleményt is beépítik

Somody szerint a kuratórium mindvégig a csatlakozás részleteiről szóló tartalmi tájékoztatását és a "lelki felkészítés" párhuzamosságát tartotta szem előtt. A kuratórium már megkezdte az egyeztetést a kiválasztott cégekkel, és a különböző területek összehangolása után február közepétől már a különböző médiumokban is megjelennek a csatlakozási reklámok. Az elnökhelyettes szerint a fő cél az volt, hogy az adathalmazban srtuktúrált és az áttekinthetőséget segítő kampány folyjon. Elhangzott, hogy a népszavazási igen elérése érdekében az ellenvéleményeket is ismertetik majd.

Maximális siker: 60 százalék

Bojár Gábor, a kuratórium tagja újságírói kérdésre úgy vélekedett, hogy a csatlakozási dokumentum decemberi aláírását már beilleszthették volna a kampányba, de biztosra vette, hogy a népszavazásig hátralévő időszak elég lesz a felkészítéshez. A kuratórium saját értékelése szerint akkor számít maximálisan sikeresnek a kampány, ha a magyar szavazópolgárok legalább 60 százaléka igennel szavaz a csatlakozásra, minimálisan jó eredményként pedig az összes szavazó 40 százalékának pozitív véleményét jelölték meg.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.