A kereskedelmi tévék kiszálltak a politikai kampányból

2004.12.01. 13:26
Csak a Fidesz indított televíziós kampányt a népszavazás hajrájában a parlamenti pártok közül. Az előre nem tervezett politikai hirdetések miatt a kereskedelmi tévék azonban nem áldozták be karácsonyi időszakban drágán eladható reklámidejüket.

Az Index információi szerint az MSZP már nem indít televíziós reklámszpotokat a hazai csatornák egyikén sem a népszavazásig hátralévő napokban.

Nem fogadták be

A parlamenti pártok közül így a Fidesz egyedül népszerűsítheti az "igeneket" a tévében. A nagyobbik ellenzéki párt próbálkozott ugyan a kereskedelmi televíziók megnyerésével, végül azonban csak az MTV-n és a Hír Tv-n kerül adásba a már korábban indított outdoor kampány elemeit felhasználó tévés szpot. A RTL Klub néhány napja jelezte, hogy nem kíván politikai hirdetésekkel beszállni a december 5-i népszavazás előtti küzdelembe. Tv2 vezérigazgatója, Kereszti Gábor pedig az Index kérdésére azt mondta, hogy sem most, sem a 2006-os országgyűlési választáson nem fogadnak be hirdetéseket a pártoktól.

A MAHIR vásárolt

"Az egészség nem üzlet!" szlogenre épülő fideszes tévéreklám információink szerint 5-8 millió forintjába került a pártnak. Az ellenzéki párt további 8-10 milliót költött a szpot közszolgálati tévés sugárzására. Információink szerint a párt számára a Simicska-birodalomhoz tartozó MAHIR Press Média Kft. végezte a média-megjelenések vásárlását. Nyitrai Zsolt kampányfőnök megkeresésünkre egyelőre nem volt hajlandó reagálni.