Vilma
-7 °C
4 °C

Elfogadták Friderikusz lemondását

2004.09.09. 19:17
Az Index információi szerint Friderikusz Sándor október 8-án veszi fel utoljára "A szólás szabadsága" című műsorát. Az MTV vezetése elfogadta Friderikusz felmondását, amelyet azért nyújtott be, mert nem kapta meg a támogatást egy naponta jelentkező, az Este helyére tervezett produkcióhoz.
"A szólás szabadsága" című magazin folytatódik ugyan az MTV vasárnap esti műsorsávjában, de október közepétől már nem Friderikusz Sándor vezeti majd. A köztévé vezetése tudomásul vette ugyanis a műsorvezető felmondását, amelyet szeptember 7-i keltezéssel juttatott el az MTV Aktuális Igazgatóságára. Friderikusz ebben azt közölte, hogy felbontja a közéleti magazinműsor elkészítésére vonatkozó szerződését.

Nem hajlottak

Sorozatos produkciók
A tavaly áprilisban indított "Friderikusz-A szólás szabadsága" című műsor az évtizedes múltú Hét magazint ütötte ki a vasárnap esti sugárzási időből. A Hét megszűnt, Friderikusz műsorát viszont rögtön az indulás után botrányok vették körül. A produkció első stábja a kezdő adások után távozott a műsorvezető mellől, majd a jobboldali politikusok bojkottjával is számolnia kellett. Közben az MTV kuratóriuma felbontotta Friderikusz cégével két vetélkedősorozatára kötött szerződéseit. A Hoztam egy milliót és a Repülj most! című produkciókra összességében több mint 300 millió forintot költött a köztévé. "A szólás szabadsága" a hetedik adás után, az eredeti szerződés felbontásával belső gyártásba került, így az eredetileg adásonként 13 milliós keretből készülő vasárnapi politikai magazint információink szerint belső gyártásban darabonként 3 millióért készítették.
A műsorvezető a napokban szivárogtatta ki a sajtóban, hogy szakításig menő vitába keveredett az MTV elnökével, aki - a hírek szerint - korábbi ígéretei ellenére nem hajlandó elfogadni legújabb műsortervét. Friderikusz fél éve állt elő azzal a tervvel, hogy egy naponta megjelenő félórás esti produkciót is indít, amely saját becslései szerint darabonként félmillióba került volna. "A szólás szabadsága" egyébként hasonló nagyságrendű kiadást jelentett az MTV-nek, a heti egy adás mintegy 3 millió forintba került. Friderikusz Sándor az Index kérdésére nem kívánta kommentálni a történteket.

Az Estét kérte

Az MTV Rt. viszont csütörtökön közleményben jelentette be, hogy elfogadta Friderikusz döntését, "valamint azt, hogy a médián keresztül mindezt - a levél kézhezvételével egy időben - már a közvéleménnyel is tudatta". A közlemény szerint a tévé vezetése "nagyon sajnálja, hogy azok a javaslatok, amelyek további megjelenési lehetőséget biztosítottak volna Friderikusz Sándor produkcióinak, nem találkoztak a műsorvezető elképzeléseivel". "Friderikusz Sándor korábban jelezte, ha nem kapja meg az általa kinézett műsorsáv - "Az Este" című politikai háttérmagazin - helyét, illetve az MTV nem rendeli meg közéleti portréműsorát, akkor távozik a Magyar Televízióból. Joga van ehhez, miként a Magyar Televízió vezetése sem kötelezhető olyan újabb műsorok megvásárlására, amelyekre a műsorvezető által diktált feltételek mellett nincs szüksége."

Gondoskodnak róla

A közlemény leszögezi, hogy az MTV eleget tesz Friderikusz Sándor azon óhajának (miként felmondólevelében fogalmaz): "2004. október 9-től már az MTV gondoskodjon "A szólás szabadsága" további sorsáról!". Sok sikert kívánva Friderikusz Sándor további pályafutásához, az MTV egyúttal reményét fejezi ki, hogy "a műsorvezető jelenlegi döntése nincs összefüggésben azzal a belső vizsgálattal, amelyet az MTV Aktuális Igazgatósága még augusztusban indított "A szólás szabadsága" előállítása során tapasztalt jelentős túlköltések okainak feltárására".

Friderikusz cáfol

Friderikusz Sándor produkciós irodája az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünknek csütörtökön este:
"Szomorú vagyok, hogy Rudi Zoltán az MTV elnöke ahelyett, hogy nyugodtan tudomásul venné döntésemet, tehát, hogy nem kívánok vele együttműködni, alantas eszközökhöz folyamodik, és más síkra igyekszik terelni azt, ami egyébként csak és kizárólag szakmai kérdés.
A szólás szabadsága című műsor 2003. június 5. óta a Magyar Televízió belső gyártású műsora, amelynek én az egyik szerkesztője és műsorvezetője vagyok. Semmi közöm a gazdálkodáshoz, mint ahogy Krizsó Szilvia sem felel az Este kasszájáért, vagy Pálffy István sem a TV-Híradó pénzügyeiért.
Ami pedig azt illeti, hogy új műsorom érdekében diktátumokat fogalmaztam volna meg, egyszerűen nem igaz. Őszintén sajnálom, hogy egy újabb sikeres műsornak állta útját az MTV vezetése".

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Év végi utazás

Ajándékozzon utazást, töltse a karácsonyt és a szilvesztert külföldön!