Mária
-7 °C
3 °C

Gyurcsány nem érintettje a brókerbotránynak

2003.09.09. 18:37
Helyreigazításra kötelezte a Magyar Nemzetet nem jogerősen a Fővárosi Bíróság (FB) kedden azért, mert Gyurcsány Ferenc sportminisztert több írásában is abban a hamis színben tüntette fel, hogy a brókerbotrány érintettje.
A Magyar Nemzet július 19-ei cikkében arról írt: Kulcsár Attila ügyfelei között megtalálható a Gyurcsány Ferenchez köthető Altus Rt. a sikkasztás sértettje, vagy ahogy Pokorni Zoltán fogalmazott, a csalás elkövetője. Július 28-án pedig a napilap Kulcsár Attila ügyfelei közé sorolta Gyurcsány Ferenc cégét, az Altus Rt.-t.

Hamis színben

"A való tények hamis színben feltüntetésének klasszikus esete" - fogalmazott az FB a szóbeli ítélethirdetés során. Hozzátette: valós tény, hogy Gyurcsány Ferenc kizárólagos tulajdonában áll az Altus Rt., továbbá az is, hogy a cég a K&H Equities ügyfele.

A két valós tény egymás mellé állításával és a felperes személyének előtérbe helyezésével azonban a kifogásolt cikk azt a hamis látszatott keltette, mintha Gyurcsány Ferenc valami gyanús ügylettel lenne összefüggésbe hozható - mutatott rá indoklásában a Fővárosi Bíróság.

Fellebbeznek

A Magyar Nemzet jogi képviselője a tárgyaláson a kereset elutasítása mellett érvelve kifejtette: nem olvasható ki a kifogásolt cikkekből, hogy a felperes személyesen érintett, cége nevében pedig nem perelhet.

Úgy tűnik, a felperes azt kifogásolja, hogy a lap közölte azt a valós tényt, miszerint cége szerepelt Kulcsár Attila VIP-listáján - vélekedett a Magyar Nemzet jogi képviselője.

A tárgyalást követően az ügyvéd az MTI-vel közölte: fellebbeznek az elsőfokú határozat ellen. Abban az esetben a Gyurcsány Ferenc kontra Magyar Nemzet sajtóper a Fővárosi Ítélőtáblán folytatódik.