Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

A panaszbizottság szerint egyedi volt Hajós

2005.01.07. 20:33
Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Panaszbizottsága elutasította Balogh László független országgyűlési képviselő azon panaszát, amely szerint a Magyar Televízió 2004. december 5-én sugárzott A szólás szabadsága című műsorában a tudósító magatartásával nevetségessé tette a népszavazás intézményét; a bizottság állásfoglalását A szólás szabadsága szerkesztősége juttatta el pénteken az MTI-hez.
.

Balogh László december 7-én tett panaszt az MTV népszavazási műsora miatt. Amint arról akkor az Index beszámolt a képviselő azt írta, A szólás szabadsága 'speciális' száma oly módon számolt be az országban zajlott népszavazás eredményeinek ismertetéséről, amely sértett minden jó érzésű televíziónézőt, magyar állampolgárt.

Balogh morális idiótának nevezte Hajóst

A 'morálisan és intellektuálisan is idióta', 'az épületben cirkáló helyi tudósító' meggyőződésem szerint sértette a magyar nemzet méltóságát, valamint nevetségessé tette a népszavazás intézményét, gúny űzött a népszavazás helyszínén tartózkodó, azt bonyolító személyekből." - írta beadványában a képviselő. Balogh László szerint sérült az időszerű, tárgyilagos és kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye.

Az ORTT Panaszbizottságának az ügyben eljáró tanácsa e hét kedden úgy foglalt állást, hogy az MTV nem sértette meg a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996-os törvényben meghatározott kötelezettségeit.

Nem írja elő törvény, milyen stílusú legyen egy műsor

A tanács szerint "kétségtelenül megállapítható", hogy az Országos Választási Irodából történt bejelentkezés "egyedi" volt, de a médiatörvény nem tesz "általános elfogadott meghatározásokat a műsorok stílusára vonatkozóan". Mint a tanács megállapította, az egyedi stílus önmagában nem ad alapot a jogszabálysértés megállapítására.

A népszavazási műsor ügyében a köztévé elnöke is vizsgálódott, a nyilvánosságra került információk szerint a műsor készítői írásbeli figyelmeztésben részesültek, de egyéb következménye nem volt a botránynak. A műsor ügye a tévé kuratórium ülésén is felmerült, de végül a párt delegáltak sem alkalmaztak szankciót.