A Happy End nyerte az országimázs-pályázatot

2001.02.19. 19:57
Az Index korábbi híradásának megfelelően a Happy End Kft. nyerte az Országimázs pályázatát.A Fidesz korábbi választási kampányait is irányító, jelenleg is csupán hárommilliós alaptőkével rendelkező cég 4,2 milliárd forintot költhet el idén és a jövő esztendőben. A Happy End Kft. minden, az általa kidolgozott kampánytervben megvalósított feladat után 10,7 százalékos vállalkozási díjat kap.
Három cég jelentkezett arra a közbeszerzési pályázatra, amelyet a Miniszterelnöki Hivatal tavaly december közepén írt ki ,,Magyarország arculatának hiteles, a millenniumhoz méltó megfogalmazására a marketing, reklám, PR, valamint nyomtatott és elektronikus média eszközeinek felhasználásával". A kétéves országimázs-építő akció teljes büdzséje 4,2 milliárd forint, ebből a nyertes cég díja a teljes költségvetés maximum ötöde, azaz 840 millió forint - adta hírül korábban az Index.

Tóth István Zoltán
A Happy End Kft. magas színvonalú stratégiai tervet nyújtott be

Az egyik visszalépett, a másik kiesett, maradt a Happy End

A három pályázó közül a McCann-Erickson Kft. visszalépett a versenytől, mert túl későn, a beadási határidő előtt egy héttel jutottak hozzá a részletes információkhoz, a Hungexpó pedig nem felelt meg a pályázati kiírásnak.

Egy héttel ezelőtt így már csupán egyetlen pályázó maradt versenyben: a Fidesz választási kampányát szervező Happy End Kft., amely egyébként sorra nyeri a közbeszerzési pályázatokat. Az MTI arról adott hírt, hogy a mostani pályázatot is a Happy End Kft. nyerte.

A cég többek között az állami ünnepségek szervezését is végzi, és a központtal egyetemben továbbra is adós az augusztus 20-i, millenniumi ünnepségek részletes költségeinek ismertetésével. Bár Majtényi László adatvédelmi ombudsman szerint a kért információk közérdekű adatnak minősülnek, sem a cég, sem pedig az imázsközpont nem hajlandó nyilvánosságra hozni az adatokat.

A saját anyagokért nem számol fel díjat a cég

Tóth István Zoltán a távirati irodának azzal magyarázta a döntés okait, hogy: a Happy End Kft. magas színvonalú, minden tekintetben a pályázati kiírásnak megfelelő, az eddigi kutatási eredményekre építő stratégiai tervet nyújtott be.

Az idén és jövőre egyaránt 2,1 milliárd forint áll rendelkezésre az országkép építésére a költségvetésben. A Happy End Kft. minden, az általa kidolgozott kampánytervben megvalósított feladat után 10,7 százalékos vállalkozási díjat kap, kivéve a saját gyártású anyagokat, mert azokért nem számol fel honoráriumot a cég.

A Happy End Kft. a kiírásban szereplő módon a marketing, a reklám, a PR, valamint a nyomtatott és elektronikus média eszközeit felhasználva kiadványokkal, internetes megjelenéssel, filmekkel, plakátokkal, újsághirdetésekkel kívánja pozitívabbá tenni a Magyarországról kialakult képet bel- és külföldön - mondta el Tóth István Zoltán az MTI-nek.

Az Országimázs Központ vezetője az Index megkeresésére csak annyit közölt, a részleteket illetően egy későbbi időpontban tud csak nyilatkozni.