Hat százalék lenne az államé minden hirdetés árából

2000.10.12. 18:36
Kivonultak a költségvetési bizottság csütörtöki üléséről az MSZP képviselői, miután elfogadhatatlannak tartják, hogy a kormánypárti frakciók két teljesen új módosító indítvánnyal egészítenék ki az adójogszabályokat. A szocialisták rögtönzött tájékoztatójukon bejelentették: tiltakoznak a hat százalékos reklámadó bevezetése ellen és nehezményezik, hogy a Munka Törvénykönyve azzal egészülne ki, hogy megállapodás híján a kormány határozhatná meg a minimálbér összegét.
Szekeres Imre
A hazai parlamentarizmus történetében példátlan, hogy az utolsó utáni pillanatban nyújtották be a javaslatokat
Tiltakozásul a kormánypártiak módosító javaslatai ellen, kivonultak az Országgyűlés Költségvetési Bizottságának üléséről az MSZP képviselői. Szekeres Imre és Keller László rögtönzött sajtótájékoztatóján azzal indokolta döntésüket, hogy a kormánypárti frakciók olyan tartalmú módosítóindítványokat nyújtottak be, amelyekről korábban ,,nem volt szó". Az ellenzéki képviselők szerint a hazai parlamentarizmus történetében példátlan, hogy az utolsó utáni pillanatban nyújtották be a javaslatokat.

A koalíció pártjai január elsejével bevezetnék a reklámadót: a hirdetési árbevétel hat százalékát vinné el ez az új adósarc. Csupán az önkormányzati lapok kaphatnának mentességet, azok is csak a helyi apróhirdetésekre. A törvény hatálya alá eső vállalkozásoknak az adóbevallással együtt kellene a reklámadóra vonatkozó adatokat is közölniük.

A képviselők azt is javasolják, hogy a Munka Törvénykönyve rendelkezései közé, kerüljön be az a passzus, amely - megegyezés híján - a kormány hatáskörébe utalná a minimálbér összegének megállapítását. Szekeres Imre, a Költségvetési Bizottság MSZP-s elnöke szerint képtelenség ilyen rövid idő alatt új adót bevezetni. Ráadásul szakmai okokból sem támogatják a javaslatot. Az előterjesztés az igazságosabb közteherviselés szükségességével indokolja az új adó bevezetésének tervét.

Hozzávetőlegesen tízmilliárd forint többletbevétele keletkezne a költségvetésnek, ha mégis bevezetnék a reklámadót. Szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a hat százalékos összeg azért óriási, mert az árbevétel egészét veszik alapul.