További Belföld cikkek
- Elítélte a bíróság a mentőt, aki egy kórházi kezelés elől megszökött kismamához sietett
- Bajba sodorhatja az autósiskolákat az ingyenes jogosítványszerzés híre?
- Tizennégy évig lehetett polgármester a csalás miatt elítélt Kárász István
- Bolgár cigicsempészre csapott le a NAV
- Elemző Magyar Péterről: Az új politikai megváltó máris megbotlott, összevissza lövöldöz mindenkire
"Ha bárki hitt volna abban, hogy nem a Happy End fog nyerni, ekkora megbízásra többen mozdultak volna rá" - fogalmazott egy inkognitót kérő reklámszakember. Két másik cég kreatív igazgatója ugyanezzel indokolta, hogy miért nem indultak a busás bevétellel kecsegtető tenderen. A pályáztatás egyes körülményei nem mondanak ellent a sarkos véleményeknek.
A McCann hamar visszalépett
|
A reklámcég ezért további információkat kért, amelyeket mindössze egy héttel a pályázat leadási határideje előtt kapott meg. Az ügynökség úgy vélte, hogy ennyire rövid idő alatt felelősségteljesen nem készíthető olyan tervezet, amely alapján ekkora összeget megnyugtató hatékonysággal lehetne elkölteni.
A McCann annak ellenére határozott a visszalépés mellett, hogy egy országimázs kampány nyilvánvalóan újabb remek referenciát és nem kevés bevételt jelentett volna az ügynökségnek - fogalmazott Serényi.
Imázsközpont: törvényes az eljárás
Tóth István Zoltán |
Egy másik, neve mellőzését kérő reklámszakember arra hívta fel a figyelmet: az országimázs kampányokat jellemzően külföldön érdemes folytatni, míg a szakmai körökben terjedő hírek szerint ebben az esetben a pénz jó részét Magyarországon költik el. Tóth István Zoltán az Indexnek elmondta, hogy közel azonos súlyt szeretnének helyezni a kampányban a hazai és a külföldi imázsépítésre. Hiszen, ahogy fogalmazott, a "sikeres külső kommunikáció titka a sikeres belső kommunikáció".
A Hungexpo sem komoly ellenfél
A tenderen végül a Happy End mellett a Hungexpo indult el. Az Index információi szerint azonban versenytársuk ajánlata nem felelt meg az alapvető formai követelményeknek, vagyis a Fidesz kampánycége már egyedül versenyez. Ezt a Hungexpo egyik munkatársa kérdésünkre megerősítette, Benczúr Ágnes, a cég ügyvezető igazgatója ugyanakkor nem tud arról, hogy kiestek volna a versenyből.
|
Egyiknek 15, a másiknak 20
A piacon szokásos vállalkozói díj az ehhez hasonló megbízások esetén 15 százalék - mondták egybehangzóan az Index által megkérdezett reklámszakemberek. Az Országimázs Központ ezzel szemben a 4,2 milliárd forint 20 százalékát is hajlandó kifizetni, bár ahogy Tóth István Zoltán hangsúlyozta, ez az összeg a maximum, és végső döntést csupán a pályázók ajánlatának ismeretében hoznak majd.
Hétmilliárdból gazdálkodnak
Idén a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központja 7,2 milliárd forintot költhet az imázs építésére. Bár a központ költségvetése csupán 4,625 milliárd forint - a 2001-re vonatkozó büdzsében, külön cím alatt jelent meg több tétel, amely tavaly még a központ kiadásait terhelte (HVG.2001.01.06). A költségvetési tájékoztató füzetre például 390 millió forint, "a millenniumi eseményekről szóló, különböző példányszámú könyvek, kiadványok" támogatására - amilyen például a Millenniumi Országjáró - 740 millió forint, az ország gazdasági állapotát dokumentáló kommunikációs anyagokra 1,47 milliárd forint szerepel a költségvetésben.
Továbbra is az országimázs költségvetéséből kívánják fedezni a millenniumi állami ünnepségeket, az országot külföldön népszerűsítő reklámokat, valamint a Széchényi-terv széles körű megismertetését.