A klérus is szerepet kap az uniós kommunikációban

Népszabadság
2002.11.14. 07:02
A lakosság EU-csatlakozásra való felkészítésében a kutatók, a tanárok és az újságírók mellett a kormány a klérusnak is fontos szerepet szán. Az egyházak egyelőre nincsenek érdemeik és fontosságuk szerint bevonva az európai integrációról, a csatlakozás hatásairól szóló társadalmi véleménycserébe - áll az ország csatlakozását előkészítő kommunikációs tervében. A dokumentum legfontosabb célcsoportként a fiatalokat, a mezőgazdaságból élőket, a kis- és középvállalkozókat, a nyugdíjasokat és a nőket jelöli meg. A felmérések szerint ugyanis a hölgyek között magas a bizonytalanok és a "semmilyen hatásra nem számítók" aránya. A csatlakozással kapcsolatos felvilágosító kampányt az Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány fogja koordinálni. A Népszabadság információi szerint a Fővárosi Bíróság még a héten bejegyzi a közalapítványt, amelynek kuratóriumi elnöke Palánkai Tibor, a közgazdaságtudományi egyetem professzora lesz. A kuratórium tagjai Ágh Attila politológus, Gerő András történész, Bojár Gábor, a Graphisoft Rt. elnöke, Somody Imre üzletember, Chikán Attila, a közgazdaságtudományi egyetem rektora és Kádár Béla, az Antall-kormány ipari és kereskedelmi minisztere lesz.