Az MT Rt. szerint hatásosak az imázsreklámok

MTI
2003.11.26. 17:06
Sikeres volt a május 17. és június 20. közötti Budapestet népszerűsítő nemzetközi médiakampány - mondta Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezetője igazgatója. Fekete László elmondta: a statisztikai adtok alapján a harmadik negyedévben megfordult az a kedvezőtlen tendencia, hogy kevesebb külföldi vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. A harmadik negyedéven a növekedés 9 százalékos volt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A külföldiek összesen 3,9 millió vendégéjszakát töltöttek el január-szeptemberben Budapesten, ami 1 százalékos növekedés, szemben az első félévi 4,3 százalékos visszaeséssel. A statisztikai adatok alapján az is kimutatható, hogy a turisták számának növekedése főleg azokból az országokból történt ahol a reklámkampányokat folytatták. A Németországból érkező vendégek például júliusban 55.611 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten, ami 25,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, de az olasz turisták 30.050 vendégéjszakáinak száma is 27,1 százalékos emelkedést jelentett. A sajtótájékoztatón Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója elmondta: december közepére elkészül Tony Curtis-szel a Budapestet népszerűsítő humoros reklámfilm. A vezérigazgató hozzátette: már eddig is milliárdos nagyságrendű nyereséget hozott az, hogy csak az Egyesült Államokban 540 újságban foglalkoztak a népszerű színész magyarországi látogatásával.