4-es metró: át kell tervezni az alagút nyomvonalát
A Fővárosi Közlekedési Felügyelet (FKF) mint vasúthatósági engedélyező, február 20-ig adott haladékot a 4-es metró projektfelelős cégének arra, hogy pótolja a környezetvédelmi engedélyben előírt hiánypótlásokat - mondta Pintér József, az FKF igazgatója.
Hozzátette: az FKF célja az, hogy minél előbb kiadja a vasúthatósági engedélyeket a 4-es metró építéséhez, ám ezt addig nem teheti meg, amíg a DBR projektigazgatóság el nem végzi a rá kirótt feladatokat.
Emlékeztetett arra, hogy ezek között az egyik legfontosabb, hogy a Gellért térnél át kell tervezni a metróalagút nyomvonalát, mivel a jelenlegi terv veszélyezteti a felszín alatti forrásokat.
Utalt arra, hogy a rövid, másfél hónapos határidő bár kevésnek tűnhet, hogy a DBR projektigazgatóság a nyomvonal-terv módosítását elvégezze, ám mivel már korábban a közlekedési felügyelet egyeztetett velük, így e feladatra már felkészülhettek.