Vendel
5 °C
20 °C

Helyreigazították a Demszkyt hírbe hozó lapokat

MTI
2005.04.19. 17:24
Helyreigazításra kötelezte a Magyar Nemzetet, a Budapesti Reggelt és a Színes Bulvár Lapot keddi, első fokú, nem jogerős ítéleteiben a Fővárosi Bíróság (FB); a határozatok szerint a lapok valótlanságokat híreszteltek Demszky Gábor horvátországi ingatlanvásárlásával kapcsolatban - közölte a főpolgármester jogi képviselője.

Mátyás Péter elmondta, a lapok február első hetében megjelent cikkeiben a többi közt azt híresztelték valótlanul, hogy Demszky Gábor megtévesztette a horvát adóhatóságot, a nyaraló adásvételi szerződése nem volt valós, valamint, hogy az épületeket feketemunkásokkal újíttatta fel. Pataki Árpád bíró ítéleteiben többször arra hívta fel a figyelmet, hogy a hírt közlő médiumnak objektív felelőssége van, tehát a megjelentetett állítás valóságtartalmáért akkor is felelős, ha azt egy másik hírforrásra hivatkozva adja közre.