Ambrus
-7 °C
3 °C

Pert vesztett a Duna TV ellen a Magyar Nemzet

MTI
2005.09.26. 15:21

Helyreigazításra kötelezte a Magyar Nemzetet a Duna Televízió által kezdeményezett sajtóperben hétfőn kihirdetett elsőfokú ítéletével a Fővárosi Bíróság. A nem jogerős döntés szerint a lap június 11-i számában valótlanul állította, hogy Cselényi Lászlónak, a tévé elnökének húszmilliós autót lízingelnének, mivel a szóban forgó kocsi listaára 12 millió forint volt, akárcsak azt, hogy a járművet DVD-lejátszó hiánya miatt a vezető visszaküldte volna. Valótlannak ítélte a bíróság a Magyar Nemzet azon állítását is, hogy az elnök japánkert építéséről rendelkezett, illetve a cég parkolójában két helyre tartana igényt, valamint tízmillió forintért büféberendezést rendelt volna az aulába.

A június 13-i számban az ítélet szerint valótlanul jelent meg, hogy Kresz László hírigazgatót menesztették, mivel neki - beosztása megszűnésével - más feladatot kínáltak fel, akárcsak az, hogy Cselényi László több alkalommal is beleszólt volna a hírműsorok szerkesztésébe. A június 14-i Magyar Nemzetben az ítélet szerint valótlanul jelent meg, hogy Kresz Lászlót nem tájékoztatták, milyen következtetésekre jutott az államfő-választás eredményének késedelmes bejelentése kapcsán elrendelt vizsgálat.