A Bertelsmanné lehetnek a VNU-lapok

MTI
2001.03.05. 15:47
A német Bertelsmann médiacsoport a legvalószínűbb vevőjelölt a Magyarországon is piacvezető holland VNU fogyasztói magazinjaira, mivel az üzlettel a német vállalat még inkább megvethetné lábát a kelet-európai piacon - adta hírül a Reuters szakértői véleményekre hivatkozva. A VNU az ACNielsen amerikai marketing-információs cég tavaly decemberben bejelentett 2,3 milliárd dolláros megvásárlását akarja finanszírozni médiaérdekeltségeinek eladásával. Az eladásra szánt VNU-érdekeltségek (amelynek csak része a magyar portfólió) árát 1,3-2,4 millió euróra teszik. A holland konszern ugyan kiadói tapasztalattal bíró cégnek akarja eladni érdekeltségeit, de szakértők szerint a VNU-nak jelenleg a lehető legnagyobb ár a lényeges. A Magyarországon az RTL Klubban és a Népszabadságban is meghatározó üzletrésszel rendelkező Bertelsmann mellett a Hachette Filipacchi, a francia Lagardére kiadói üzletága és az amerikai AOL/Time Warner szintén pályázik.