Gyermekek adatait árusítja a BM

Magyar Hírlap
2001.04.24. 07:55
Az egyik nagy játékforgalmazó cég a Belügyminisztériumtól vásárolt adatok segítségével gyerekeknek küld névre szóló ajánlatot. Névre szóló levelekben "Action Man" klubba hívja, illetve Pokémon kártyák megvásárlására ösztönzi gyerekeket a Hasbro Magyarország Kft, és a személyes adatokhoz a belügyi tárcától jutott a megbízott marketingtársaság. A BM-nek tavaly 100 millió forint bevétele származott adatkereskedelemből. A belügyi tárcát egy 1992-es törvény hatalmazza fel az állampolgárok személyes adatainak értékesítésére. A kereskedelmi társaságok darabonként 6-30 forintért vásárolhatják meg az állampolgárok nevét, címét attól függően, hogy flopin vagy öntapadós vignettán kérik azokat. Az adatokat elvileg fél évig hasznosíthatják. Az állampolgárok megtilthatják adataik kereskedelmi célú kiadását, ehhez a jegyzőnek vagy a Belügyminisztériumnak kell levelet írniuk, amit kevesebb mint tízezren tettek meg eddig. Az adatvédelmi biztos szerint a gyakorlat nehezen összeegyeztethető az adatvédelmi törvény szellemiségével.