Több száz turista sorsa bizonytalan a HTC miatt

2000.09.04. 14:37
A Malév Rt. nem tud eleget tenni a HTC Utazásszervező Kft. azon kérésének, hogy a légitársaság nyújtson rendkívüli pénzügyi és technikai segítséget a külföldön rekedt utasok hazaszállításához - jelentette ki a Malév szóvivőjet. Kocsi Margit hozzátette: a légitársaság akkor hajlandó bekapcsolódni az utasok hazaszállításába, ha az utazásszervező cég készpénzben, előre fizet, vagy a biztosító garanciát vállal a fizetésre. Az utazási biztosító, az AXA Colonia Biztosító Rt. bróker igazgatója Gulyás István közölte: cégük 35 millió forintig vállal garanciát, a biztosítási szerződésben foglaltaknak megfelelően. Hozzátette: ebből az összegből rendezték a három, hétvégi repülőjáratot, ami mintegy 20 millió forintba került. A három járattal 731 utast hoztak haza. A HTC Kft. szerint azonban szeptember 5-12. között további, megközelítőleg 25 millió forint értékű vissza repülőútnak nincs meg a pénzügyi fedezete, ez mintegy 760 turistát érint. Nem tisztázták ezen kívül további 650 nyaraló útja sem, akik autóbusszal jönnének haza, többségükben Görögországból. A HTC Utazásszervező Kft. felszámolási eljárást kezdeményezett saját maga ellen. A HTC Utazásszervező Kft. fizetésképtelensége miatt elmaradt utak részvételi díját a Jorgos Travel nem tudja visszafizetni - áll az utazási iroda közleményében. Jorgos Travel csupán értékesítette az utakat, amelyek után jutalékot kapott - áll a közleményben.