Kétszázmilliárd hiányzik a sztrádákhoz

2001.01.08. 08:48
A Magyar Fejlesztési Bank sztrádaépítés-finanszírozási terve mindössze 35,5, jövőre pedig 36,2 milliárd forint költségvetési támogatást kap az autópálya-építésekhez. A beruházások folytatásához hiányzó évi 100 milliárdot hitelekből, illetve kötvények kibocsátásából fedezi a pénzintézet. A Széchenyi-tervben autópálya-építési kiadásként szereplő idei évre előirányzott 132,1 milliárd forint, valamint a jövő évre "elkülönített" 120,9 milliárd forint ugyanis nem tényleges költségvetési támogatást, hanem forrásigényt jelent. A sztrádaprogram 2002-ig tartó első ütemében - az M3-as továbbépítése, az M7-es pálya felújítása és fejlesztése, illetve a szekszárdi és polgári hidak megépítése - mellett a kormány döntése szerint az építéseket irányító Nemzeti Autópálya Rt.-nek legkésőbb 2001. végéig meg kell kezdenie az M0-s autóút M1-es és M5-ös közötti szakaszának a kétszer háromsávossá szélesítését és a gyűrű M5-ös és M3-as közötti szelvényének kiépítését.