Az állam a hetedik legnagyobb hirdető a magyar piacon

Népszava
2001.06.21. 08:13
Minden előző adminisztrációnál jóval többet, megközelítőleg 14 milliárd forintot költ saját maga és intézkedései, programjai és ideológiája népszerűsítésére a Fidesz-kormány. Az állampolgárok közérzetét javítani hivatott reklámhadjárat során költségvetési forintokat fordítanak olyan kampányokra, amelyek a vezető kormánypárt népszerűségét is befolyásolhatják. Ugyanis még kormánypárti szakértők is úgy vélik: nem lehet egymástól elhatárolni az ország, a kormány és a koalíciós pártok imázsépítését A kabinetet és intézkedéseit, programjait népszerűsítő kiadások a költségvetésben nem szerepelnek külön tételként, sőt, gyakran még a tárcák fejezeteiben sem kapnak egységes "címkét". Előfordul, hogy az egyes minisztériumok sem tudják, pontosan mekkora összeget fordítanak pr- és reklámcélokra. Annyi bizonyos, hogy a megbízatások jelentős részét olyan cégek kapják, amelyek korábban már kapcsolatban álltak a Fidesszel.