Happy End-es furcsaságok a Széchenyi-terv marketingje körül

Népszava
2001.06.22. 07:36
Minden bizonnyal már azt megelőzően is dolgozott a Széchenyi-terv népszerűsítésével kapcsolatos feladatokon a kormánynak a Happy End Kft., hogy elnyerte volna az országkép építésére kiírt 4,6 milliárd forintos tendert. Erre utal legalábbis az, hogy a Széchenyi-terv arculati elemei visszaköszönnek a programról készült, még februárban megjelent könyvről, amely még azelőtt készült el, hogy a cég szerződött volna az országimázs kialakítására. A vizuális jegyeket tekintve a kiadvány meglepő hasonlóságot mutat a Széchenyi-terv jelenlegi plakátjaival.
Abban az esetben viszont a Happy End Kft. valóban dolgozott a program gazdájának, a Gazdasági Minisztériumnak - amelyhez akkor még a marketing is tartozott -, akkor meglehetős veszteséggel dolgozott. Ugyanis az idei év elején, a kiadvány készültekor mindössze 3 millió forintos havi átalánydíjazású, négyéves keretszerződése volt a Happy End Kft.-nek a kormánnyal. Ebbe az összegbe pedig nehezen fért volna bele a kiadvány előállatása. Ha viszont több pénzt igényelt volna a kiadvány előállítása, közbeszerzési pályázatot kellett volna kiírni rá. Ilyen tenderkiírás azonban sem tavaly, sem idén nem jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben.
További furcsaság a Széchenyi-terv korábbi és jelenlegi marketingje körül, hogy nem a gazdaságfejlesztési program "gazdájának", a GM-nek kommunikációs ügynöksége, az Ogilvy and Mathers végzi.