Judit
-2 °C
8 °C

Pert nyert az RTL Klub a volt ipari miniszterrel szemben

MTI
2001.07.04. 14:55
A Legfelsőbb Bíróság szerdán hatályon kívül helyezte azt a jogerős ítéletet, amely sajtó-helyreigazításra kötelezte az RTL Klubot a kereskedelmi televízió egy tavaly szeptemberben sugárzott, Kapolyi Lászlót az olajügyekkel összefüggésbe hozó országgyűlési kiegészítő javaslatról szóló beszámolója kapcsán. A másodfokú ítélet kimondta, hogy egy tavaly szeptemberi híradásban a Fidesz által készített országgyűlési kiegészítő javaslat-utalással a csatorna valótlanul híresztelte, hogy a volt ipari miniszter azok közé tartozik, akik felelősek az olajügyekért. A Legfelsőbb Bíróság határozatában helyben hagyta az ügyben hozott elsőfokú ítéletet, amely elutasította Kapolyi László keresetét azzal, hogy az RTL Klub nem követett el jogsértést, amikor az Országgyűlés munkájáról tudósítva a módosító indítványról hírt adott. A határozat szóbeli indoklása szerint a másodfokon eljáró bíróság tévedett, amikor úgy ítélte meg, hogy az RTL Klub - a kiegészítő javaslat egyes részeit kiemelve, arról táblázatot készítve - a hitelességet és a tárgyilagosságot megsértve számolt be a Fidesz indítványáról.