Milliárdok kormányhirdetésekre

Népszabadság
2002.02.13. 07:36
A Miniszterelnöki Hivatal vezeti azt a listát, amely a minisztériumok, állami hivatalok hirdetési költségeiről készült. A Médiagnózis adatai alapján a Népszabadság által összeállított anyagból kiderül, hogy 2001-ben listaáron számolva, vagyis kedvezmények nélkül több mint kétmilliárd forintot fordított hirdetésekre a kancellária. Ha a reklámszakértők által becsült 40-50 százalékos hirdetési kedvezményeket figyelembe vesszük, akkor is legalább egymilliárdot fizetett ki a Miniszterelnöki Hivatal programjai, illetve üzenetei megfogalmazására. A második legtöbbet költő tárca az ifjúsági (listaáron 393 millió), a harmadik a gazdasági (listaáron 385 millió forint), negyedik helyre a Magyar Fejlesztési Bank került 240 millió forinttal (szintén listaáron). A sort a Pénzügyminisztérium zárja, amely "papíron" 228 millió forintot költött. A listaáron 3,4 milliárd forintból 422 milliót óriásplakátokra költött a kormány. Ha a kedvezmények miatt ezt az összeget is megfelezzük, és "csak" 200-210 millió forinttal számolunk, az is azt jelenti, hogy körülbelül négy-ötezer plakáttal hirdette magát a kabinet. Szakértők szerint ugyanis, a kedvezmények levonása után, körülbelül ezer plakátot lehet kiragasztatni 40-50 millió forintért.