Mária
-6 °C
2 °C

A szocialisták nem adnának engedélyt
a Hír Tv-nek

2002.11.21. 09:47
Egyre biztosabb, hogy december 2-án nem indulhat el a Hír Tv, mert az új csatorna vezetősége még nem egyezett meg a kábelszolgáltatókkal. Az ORTT szocialista tagja ugyanakkor azt javasolja a testületnek, hogy ne adjon működési engedélyt a csatornának, mivel az kérelmében nem tett eleget a médiatörvényben lefektetett kötelezettségeknek, többek között pénzügyi tervét sem nyújtotta be.
Az ORTT szocialista tagja, Ladvánszky György a testületnek szerdán azt javasolta, hogy ne vegyék nyilvántartásba a Hír Tv-t - írja a Népszabadság.

Nem elég a Hír Tv vagyona?

Az Index úgy értesült, hogy a szocialista kurátor azzal indokolta javaslatát, hogy a "polgári Magyarország televíziójának" vezetősége bejegyzési kérelmében nem tett eleget a médiatörvényben lefektetett kötelezettségeknek, így többek között nem nyújtotta be a pénzügyi tervet sem. A Hír Tv-nek évente hozzávetőlegesen 10 millió forint műsorszolgáltatási díjat kellene fizetnie, viszont a részvénytársaság alapitóokirata szerint vagyonuk mindössze 20 millió forint. Az Index információi szerint a Hír Tv ügyében jövő héten lesz döntés. Amennyiben az ORTT elutasítaná a kérelmet, ez lenne az első alkalom, hogy a médiahatóság meghiúsítaná egy magántelevízió működését.

A húszmillió forint tőkével bejegyzett Hír Televízió részvényein húsz magánszemély osztozik. A kábelen sugárzó adás pénzügyi forrásait magyar szálloda- és vendéglátóipari befektetők biztosítják, nyilatkozta korábban Borókai Gábor, a Hír Tv vezérigazgatója, az Orbán-kormány szóvivője, aki arról is beszámolt, hogy van egy magyar származású külföldi tulajdonosuk is. Információk szerint ez a személy a Kanadában élő Alex Pocsai, aki a cég részvényeinek negyedét birtokolja.

A legolcsóbb kábelcsomagba szeretnének bekerülni

A kábelszolgáltatóknak 30 nappal a műsorszolgáltatás megkezdése előtt be kellene jelenteniük az új hírcsatorna indulását az Országos Rádió és Televízió Testületnél (ORTT), ez azonban szerdáig nem történt meg - értesült a Népszava. A Hír Tv már megtette ajánlatát napi 17 órás műsoruk átadására. Ha megtörténik a szerződéskötés, 1,7 millió háztartásba juthat el az új csatorna.

A lap információi szerint a Hír Tv és a kábelszolgáltatók között azon folyik a vita, hogy a Borókai Gábor vezette csatorna szeretné elérni, hogy műsoruk bekerüljön az úgynevezett alapcsomagba, amely a legolcsóbb kábelszolgáltatás lévén, a legtöbb emberhez jut el. Az előzetes tervek szerint december 2-án induló Hír Tv - amelynek főszerkesztője Dlusztus Imre, a Dél-Magyarország korábbi vezetője lesz -, amennyiben megkapja az ORTT engedélyt, akkor már sugározhat ettől az időponttól is, csak nem kábelen, hanem műholdon.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!