Női láb a szlovéniai ellenkampány középpontjában

2001.04.11. 19:45
Népzenével, női lábbal próbálja a Szlovéniában megkopott országképet javítani a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központja. A pármásodperces reklámfilmmel az Amnesty International szlovéniai szervezetének tévéreklámját próbálják ellensúlyozni, melyben egy magyar rendőr véres lábát mutatva kampányoltak a kínzás ellen. Az imázs központ csaknem 23 millió forintot költ a négy televízióban három napon át napi háromszor sugárzott reklámfilmjére, melyet a Happy End Kft. készített el. Ezt a kampányt már a Happy End által országimázs javításra elnyert 4,2 milliárd forintból finanszírozzák.
Női lábbal, sárgarózsával, pozitív üzenetekkel tarkított pármásodperces reklámfilmmel próbálják javítani Magyarország szlovéniai megítélését az Országimázs Központ hamarosan induló kampányában. A négy szlovén tévécsatornán sugárzott reklámfilmmel az Amnesty International (AI) ottani, kínzás elleni kampányára reagál, melyet egy véres lábbal illusztráltak, azt állítva a látottakról, hogy az egy magyar rendőré.

Láb, ami nem véres, hanem szép

A magyar népzenével induló film első üzenete, hogy 1000 éve Európa szívében, ezután az ellenkampányban is egy láb tűnik fel, de nem véres, hanem szép. Az emberi jogok a szereteten, az őszinteségen és a megbecsülésen alapulnak. Magyarország - jogodban áll szeretni - hirdeti majd a Happy End által készített reklámfilm, mely utolsó üzenetként azt hangsúlyozza, hogy Magyarország támogatja az Amnesty International küzdelmét.

Tóth István Zoltán, az Országimázs Központ vezetője szerdai sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, negatív kampányra negatívan válaszolni nem lehet, ennek szellemében készült el Káel Csaba, a miniszterelnök útifilmjeit készítő Ezüsthajó Kft. vezetőjének újabb, ezúttal rövidre sikeredett filmje. A négy tévécsatornán összesen 36 alkalommal vetítik le a filmeket három napon át. Tóth azt nem tudta megválaszolni, milyen konkrét károkat okozott hazánknak az AI kampánya, mert nem készültek ezzel kapcsolatos vizsgálatok, egy korábbi kutatásra hivatkozva viszont azt mondta: alapvetően pozitív kép él a szlovénekben Magyarországról.

Ezt a kampányt már a milliárdos keretből finanszírozták

A Happy End Kft. legutóbbi pályázatával kapcsolatos kérdések elhangzásakor a sajtótájékoztatót Kertész Viktória sajtófőnök berekesztette. Tóth a tájékoztató után újságírói kérdésekre közölte, a 23 millió forintba kerülő akciót a Happy End 4,2 milliárdos országimázs keretéből finanszírozzák már. Az összeg felét itthon, a másik felét külföldön kívánják elkölteni. A különféle reklámokra idén és jövőre is 2,1 milliárd forintot fordíthat a Fidesz kampányait szervező Happy End. Tóth megerősítette, hogy a nyilvánosságra került jelmondatokat fogják felhasználni a májusban kezdődő kampányban. Amint arról a Magyar Hírlap beszámolt, a Széchenyi-terv népszerűsítése a "Merjünk nagyok lenni!" szlogennel kezdődik, a kampány következő szakaszának fő üzenete a "Valóra váltott álmok". Az itthoni kampány ebben a részében PR-riportokkal mutatják be a Széchenyi-terv győzteseit, akik ennek segítségével "válthatták valóra álmaikat". Szerepel még egy kampány szlogen ez 2002-ben lenne a fő mondandó: "Magyarország, amit a szívedbe rejtesz".

A kampány kiváló!

Tóh István Zoltán szerint a Happy End Kft. pályázata szakmailag kiváló, s nem érti, kik lehetnek azok a reklámszakemberek, akik silánynak tartják a pályamunkát. Szerinte nem készítik elő a Fidesz választási kampányát tevékenységükkel, s nem tartja összeegyeztethetetlennek, hogy a Fidesz kampányát szervező Happy End Kft. egyúttal közbeszerzési pályázatok nyertese. Tóth úgy véli, régi kifejezés az álom szó, és nem gyakran előfordul a reklámokban is, például így "Telkek álom áron". Tóth elismételte Szűcs Lajos dabasi képviselőjelölt nyilatkozatát, hogy a frissen megválasztott képviselő édesapjától "örökölte" szlogenjét, ami viszont egybecsengett az állami ünnepségek jelszavaival, illetve a miniszterelnök felszólalásaival.