Március 15.: a zászlófelvonásról hallottak a legtöbben

2001.04.18. 17:24
Az ünnepélyes zászlófelvonásról hallottak a legtöbben a március 15-ei rendezvények közül - derül ki abból a közvélemény-kutatásból, melyet az Országimázs Központ megbízásából végzett a Socio Balance Bt. A megkérdezettek közel ötödének a Kossuth térről a Múzeumkertbe vonulás jutott az eszébe, míg tizenöt százalékuknak a Színművészeti Főiskolások Múzeum kerti műsora ragadt meg az ünnepből. Arról nem szól a kutatás ismertetése, milyen módszerrel történt az adatfelvétel, hányan válaszoltak a kérdésekre, és milyen hibahatárral dolgozott a közvélemény-kutató. A március 15-ei ünnepséggel kapcsolatban a válaszolók képtelen voltak eldönteni, hogy az idei avagy a tavalyi program sikerült-e jobban.

Az Országimázs Központ saját honlapján tette közzé azt a közvélemény-kutatást, melyet a március 15-ei állami ünnepség visszhangjáról készített a Socio Balance Bt. Az emberek túlnyomó többsége, 85 százaléka, fontosnak tartja nemzeti történelmünk nevezetes eseményeinek felelevenítését és a magyar Millennium megünneplését - olvasható a kutatás eredményeit összegző ismertetőben. "10 magyarból 8 azzal is egyetért, hogy megéri anyagi eszközöket áldozni arra, hogy a millennium kapcsán egy hiteles Magyarország-képet mutassunk a világ és magunk számára" - áll az oldalon.

A megkérdezettek háromnegyedének tetszett az idei március 15-i ünnepség

A zászlófelvonásra összegyűlt tömeg az országház előtt
A megkérdezettek kétharmadának (68 százaléknak) elnyerte tetszését az idei rendezvény jelmondata is, melyet Petőfi Sándortól vettek kölcsön az országképépítők, és így szólt: "Legyünk nagyok, amint illik mihozzánk!".

Amikor megkérdezték, hogy mely eseményekről, rendezvényekről hallottak, a legtöbben, az emberek negyede, spontán módon a Kossuth téri zászlófelvonást említette, közel ötöde a Kossuth térről a Múzeumkertbe vonulást, s 15 százalék a Színművészeti Főiskolások műsorát a Múzeumkertben. A legnagyobb sikert a kutatók szerint ez a három program aratta. Összességében az emberek háromnegyedének tetszett az idei március 15-i millenniumi ünnepség. Olyannyira, hogy minden második válaszadó nem tudta eldönteni, hogy az idei vagy a tavalyi március 15-e tetszett-e jobban. Azok közül, akik el tudták dönteni, hetvenöt százaléknak az idei, egynegyedének a tavalyi március 15-i ünnepséget tetszett jobban.

Arról viszont semmilyen információ nem olvasható az Országimázs Központ honlapján, hogy mikor készült a felmérés, hány embert kérdeztek meg, és mekkora hibaszázalékkal lehet számolni.

Ellenkampány-visszhang

A szlovén állami tévécsatornán főműsoridőben, a kereskedelmi csatornákon pedig már kedden bemutatták az Országimázs Központ Magyarországot népszerűsítő reklámfilmjét. Az Amnesty véres lábas reklámjára válaszul indított ellenkampány népzenével, női lábbal, sárgarózsával igyekszik meggyőzni a helyieket, hogy Magyarország nem a brutális rendőrök országa. A reklám még két napig megy, az egyik országos lap már be is számolt róla.

Szlovéniában meglehetősen elnagyolt, gyenge kép él Magyarországról, és ez is inkább az Amnesty-hirdetéshez hasonló, szenzációszagú, inkább negatív esetekből, hírekből építkezik - - mondta az Indexnek Nagy László, a helyi magyar nagykövetség munkatársa. Az Amnesty-hirdetés nyomán megjelent sajtókommentárok is többnyire kritikusak voltak. Nagy ezért úgy érzi, az Országimázs Központ kampányára szükség van. Hozzátette: több szlovén ismerőse van, aki látta is a reklámot, viszont az eredeti hirdetést nem. Most ők is meg fogják nézni - mondta.