Demszky és Aba Botond a négyszáz leggazdagabb amerikai között

2003.10.07. 14:37
Demszky Gábor főpolgármester és Aba Botond BKV-vezérigazgató az Egyesült Államok négyszáz leggazdagabb embere között szerepel - legalábbis az amerikai Forbes magazinban. A toplistát közlő üzleti magazin különszámában ugyanis speciális marketingmelléklet jelent meg, amelyben többek között a Fővárosi Csatornázási Művek és a Fővárosi Vízművek hirdeti szolgáltatását - értesült az InfoRádió.
Az Egyesült Államok felső szintű vezetőinek szóló Forbes október 6-i, a 400 leggazdagabb amerikai emberről beszámoló különszámában négyoldalas speciális hirdetési kiadvány található, amely Magyarországról, azon belül is elsősorban Budapestről szól. A mellékletben Medgyessy Péter miniszterelnök és Demján Sándor vállalkozó mellett Demszky Gábor főpolgármester és Aba Botond, a BKV vezérigazgatója ad interjút - hangzott el az Info Rádióban.

Demszky szerint élhetőbb a város

A főpolgármester többek között arról beszél a lapban, hogy erőfeszítéseiknek köszönhetően élhetőbbé, és érdekesebbé vált a város. Aba Botond pedig arról nyilatkozik, hogy a BKV kemény versenyhelyzetbe kerül az EU-csatlakozás után, de hangot ad annak a véleményének, hogy a cég magas szolgáltatási színvonala biztosítja majd a piacvezető szerepet a nyitottá váló fővárosi tömegközlekedésben.

Az Info Rádió szerint a melléklet érdekessége, hogy külön hirdetést jelentetett meg benne a Fővárosi Vízművek és a Fővárosi Csatornázási Művek. A hirdetés összegéről és céljáról a rádió hiába érdeklődött, nem kapott választ, a főpolgármesteri sajtóirodán annyit mondtak, hogy a fővárosi önkormányzat nem költött pénzt a mellékletre. Ugyanakkor az Info Rádió városházi forrásokból úgy értesült, hogy a főváros többségi tulajdonában álló vállalatok, így például a Vízművek és a Csatornázási Művek tulajdonosi nyomással rábírhatók arra, hogy hirdetéssel támogassák az önkormányzat megjelenését.

Már többször előfordult, hogy egy tekintélyes nemzetközi üzleti lap újságírója bejelentkezett főpolgármesteri interjúra, majd annak elkészülte után nem hivatalosan közölte, hogy az interjú megjelenését segítené, ha budapesti cégek hirdetnének a lapban. Szakértők szerint ez a gyakorlat nem újdonság a nevesebb nyugat-európai vagy amerikai üzleti lapoknál.