Óriásplakáton a katolikus egyház

2000.12.19. 17:48
A jubileumi év és a vallási szervezet deklarált megújulási szándéka alkalmából reklámkampányba kezdett a katolikus egyház, melynek keretében óriásplakát és tévés szpot is készült. A felvételen a Szentatya híveit üdvözli éppen a budapesti Hősök terén 1991-ben, amikor Magyarországon aktuálissá vált az egyházfő látogatása.
Mivel a történelmi egyházak "reklámjai" társadalmi célú hirdetésnek számítanak, ezért többek közt a katolikusok is ingyen jutnak reklámfelülethez. A poszteren a legfontosabb információként az ,,1000 év" lett kiemelve. Alatta a vallási közösség neve, és internetcíme olvasható, ami Európában az első hivatalos katolikus weboldal.

1000 éve velünk és értünk

,,Aktuálissá vált a katolikus egyház belső megújulása és az, hogy az embereknek végre hiteles és reális képük legyen az egyházról" - indokolja a médianyomulást a kampányt kivitelező Thurzó and Valkó Kft. egyik fele, Valkó Emőke. Sokan ugyanis nem tudják, hogy a katolikus egyház fontos társadalmi szerepet vállal a közéletben, lehet rá számítani, és nemcsak morális tanácsokat tud adni. "A kampány célja, hogy jobban megismertesse az emberekkel a katolikusokat, mert az országban ma is sokan vannak a vallási analfabéták" - tette hozzá a Püspöki Kar titkárságának egyik munkatársa az Index érdeklődésére.

,,Írd azt, hogy katolikus!"

Népszámlálás
A jövő év februárjában tart országos népszámlálást a Központi Statisztikai Hivatal. Ennek során összeírják a nők, férfiak, az idősek és fiatalok, a képzettek és a kevésbé iskolázottak, az ,,ép" és a csonka családokban élők arányát. De az adatfelvétel kiterjed majd arra is: ki, mint él, vagyis milyen lakásban lakik, mi jellemző az életkörülményeire. A népszámlálás gyakorlatában szokatlan módon a jövő év februárjára kitűzött összeírás megkérdezettjeinek neve nem szerepel majd az íveken, és a KSH azt ígéri, hogy a felvételre kerülő személyes adatokat a feldolgozás után azonnal megsemmisítik.
A kampány nem ér véget a Hősök terén készült képpel. Valkó Emőke elárulta, hogy legközelebb a népszámlálás alkalmával jelentkeznek majd, és arra fogják buzdítani a híveket, hogy a sokat vitatott, végül opcionálissá tett vallási hovatartozást firtató kérdésre válaszolják azt, hogy ,,katolikus". Ebben az esetben ugyanis az egyház is magasabb bevételhez jut, hiszen állami támogatásból működik elsősorban, ennek mértéke pedig függ az adott vallási szervezet nagyságától.

,,Magyarországon hatmillió megkeresztelt ember van, ezek katolikusnak számítanak. Arra hívjuk fel őket, hogy vallják meg hitüket" - kommentálta a lépést az egyházi reklámügynökség egyik vezetője, aki szerint a sajtóval szemben negyvenéves lemaradást kell behoznia a katolikusoknak. "A médiában ugyanis eddig csak az egyházzal kapcsolatos negatív szenzációk kaptak hangot, ideje, hogy ez másképp legyen" - tette hozzá a katolikus reklámszakember.