Ki zaklatja Kerényi Katát?

2004.05.20. 12:16
A polgári körök rendezvényszervezéseiben szerepet vállaló Kerényi Imre a hírtévés műsorában "mutatott rá", hogy lányát a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium kampányában otthoni szexuális zaklatás áldozataként szerepeltett karakterhez hasonlóan Kerényi Katának hívják. A tárca szóvivője szerint csak a magyar közállapotok miatt lehetséges, hogy a fiktív név miatt bárki politikai támadást sejt a háttérben. A családon belüli erőszak elleni reklámfilmben egy osztrák kislány statisztál.
Kerényi Kata az elmúlt hetekben bukkant fel a magyar televíziókban a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium által indított családon belüli erőszak ellenes kampány szereplőjeként. A budapesti telefonvonal-előfizetők között 137 Kerényi szerepel, közülük csupán egyet hívnak Katalinnak.

Szerinte nem véletlen

#alt#
A GYISM K. Katája
"Véletlenek sorára mutatott rá" Kerényi Imre színházi rendező a HírTv-n rendszeresen megjelenő műsorában - állítják a polgári körök és a Fidesz honlapján közölt cikkek. Kerényi a média- és politikai szereplőkön ironizáló Szerintem legutóbbi adásában ugyanis észrevételezte, hogy a GYISM reklámkampányában szerepeltetett, az apja szexuális zaklatásai áldozatként bemutatott kislány neve megegyezik az ő gyermekének nevével. A HírTv honlapja Gyurcsányék lepedofilozzák Kerényit? címen idézte a műsorban elhangzottakat.

Teljes megszemélyesítés

Szigetvári Viktor, a tárca szóvivője az Index kérdésére úgy vélekedett, hogy csak a hazai politikai közállapotoknak tudható be, hogy valaki személyes támadásként értékel egy fiktív karakternek adott nevet. A szóvivő leszögezte: a rendezőn kívül eddig senki sem jelezte, hogy problémát jelentene számára egy esetleges névazonosság. A sorozat filmjeinek hatása szempontjából döntöttek a teljes névvel történő "megszemélyesítés" mellett, a neveket pedig a filmeket készítő ügynökség adta a szereplőknek. A filmekben szereplő statiszták külföldiek, a Kerényi Katát alakító kislány osztrák.

75 milliót költöttek

A GYISM összesen 75 millió forintot költött a kampányra. A Scholz & Friends által gyártott filmek kreatív előkészítése és munkálatai bruttó 15 millió forintba kerültek. A fennmaradó összeget a médiaköltségekre fordította a Gyurcsány Ferenc által vezetett minisztérium.