Árpád
-1 °C
9 °C

Kirúgták Matúzt és Siklósit az MTV-től

2004.11.12. 17:01
Elbocsátották az MTV két munkatársát, Matúz Gábort és Siklósi Beatrixet, az Éjjeli mendék című műsor készítőit. A rendkívüli felmondás oka, hogy Matúz könyvében a közszolgálati televízió engedélye nélkül közölt belső levelezéseket.
A Magyar Televízió Rt. rendkívüli felmondással megszüntette Matúz Gábor és Siklósi Beatrix munkaviszonyát, közölte a közszolgálati médium szóvivője.

Engedély nélkül publikált levelek Matúz könyvében

Matúz Gábor és Siklósi Beatrix ellen korábban munkaügyi eljárás indult. Dömény Péter, a közszolgálati médium vezető jogtanácsosa akkor elmondta, a két munkatárs ellen Matúz Gábor: Az antifasiszta és a hungarista - Titkok a Magyar Televízióból című könyvével kapcsolatban indult vizsgálat; a kiadványban az MTV engedélye nélkül szerepelnek belső levelek. Siklósi Beatrix, az Éjjeli menedék szerkesztője azért keveredett az ügybe, mert ezek az anyagok "hivatalból nála kellett, hogy meglegyenek".

Dömény szerint a két munkatárs szerződésében szerepel, hogy az MTV hozzájárulása nélkül nem hozhatnak nyilvánosságra belső információkat, ha ilyen eset mégis előfordul, azonnali felmondásra ad okot.

Jelenetek az Éjjeli menedékből

Matúz Gábor mint a Közszolgálati Műsorkészítők Szakszervezetének elnöke akkor úgy nyilatkozott, hogy kötetével a "Magyar Televízióban folytatott törvénytelenségekre próbálja felhívni a figyelmet".

A kiadványban az általa és Siklósi Beatrix felelős szerkesztő által készített Éjjeli menedék című műsorból kicenzúrázott részletek váltakoznak az adás stábjának vezetője és Baló György kulturális igazgató adásokkal kapcsolatos levélváltásaival.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!