Negyvenmillió a száznapos program népszerűsítésére

2002.07.25. 20:11
Negyvenmillió forintot költ el az elkövetkezendő két hónapban a kormányzat száznapos programjának megismertetésére. Az egyszeri nyugdíj-kiegészítésről szóló hirdetések már a csütörtöki lapokban megjelentek, illetve a tévé és a rádió is adja már a reklámblokkot. Augusztusban a családi pótlék, szeptemberben pedig a közszférában végrehajtandó béremelés lesz a hirdetések témája.
Csütörtöktől hirdetésekben népszerűsítik a száznapos program intézkedéseit. Első körben a 19 ezer forintos egyszeri nyugdíj-kiegészítésről tájékoztatnak a reklámok. Az "Ahogy megígértük" szlogenű szalaghirdetés a Népszabadságban, a Metróban, illetve a vidéki napilapokban jelent meg, de csütörtökön elindult a tévés és rádiós kampány is.

Családi pótlék és béremelés a következő hirdetésekben

Gál J. Zoltán kormányszóvivő
Gál J. Zoltán kormányszóvivő az Index érdeklődésére elmondta, hogy szeptemberig összesen közel negyvenmillió forintot fordítanak a száznapos program megismertetésére. A nyugdíj-kiegészítés után a kéthavi családi pótlék lesz a hirdetések tárgya, míg szeptemberben a közszférában végrehajtandó béremelésről tájékoztatják a közvéleményt.

Átlátható lesz a kommunikácós költségvetés

A kormányszóvivő arra a felvetésre, hogy korábban bírálták az Orbán-kormányt a hirdetésekre fordított kiadásaik miatt, úgy reagált: a mostani szerény költségvetésű reklámkampánnyal a Parlament azon döntéseit igyekeznek megismertetni, amiket a Fidesz is megszavazott. Gál J. Zoltán felhívta a figyelmet arra is, hogy "az új kormány elkötelezte magát az átlátható közpénzfelhasználás mellett, így nem lesz titok, hogy konkrétan mi mennyibe került".

Az előző ciklusban egyébként a Fidesz-kormány arra hivatkozva tett közzé "Országgyűlési Beszámoló" címmel egészoldalas hirdetéseket a lapokban, hogy a kabinet tevékenységét értékelő parlamenti vitanapon elhangzottakat nem lehetősége, hanem kötelessége megismertetnie az országgal. Akkor a szocialisták közpénzherdálásnak minősítették a hirdetéseket, igaz az akkori reklámok megjelenésenként 29 millió forintba kerültek.