Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Átadták az Erzsébet híd budai lehajtóját

2001.08.29. 13:44
A Szent Gellért rakpart után az Erzsébet híd budai lehajtóját is sikerült a tervezettnél előbb átadni a forgalomnak. Szerdától az Attila út szintén járható, így az iskolakezdésre befejezték a főváros néhány fő közlekedési útjának felújítását. A Szent Gellért rakparttal együtt a költségek mintegy kétmilliárd forintra rúgtak.
Demszky egy új hídon szívesebben gurítana hordót
Szeretném, ha nem csak utakat, felüljárókat, lehajtókat adnánk át, hanem hidakat is - fejezte ki reményét a főpolgármester az Erzsébet híd budai lehajtójának átadásakor, majd nem kis nehézségek árán néhány métert gurított egy üres hordón. Ezzel az iskolakezdésre sikerült befejezni Budapest néhány fő közlekedési útvonalának felújítását.

Kisebb lesz a dugó az Erzsébet hídon

Az autók szerdától újra három-három sávon közlekedhetnek a hídon, amelynek lehajtóján akkor végeztek utoljára nagyobb átalakítást, amikor 1972-ben megszűntették a villamosforgalmat. A két évvel ezelőtti hídszakértői vizsgálat azonban megállapította: ismét felújításra szorul, így elengedhetetlen, hogy egymilliárd forintot költsenek rá.

Demszky Gábor fontosnak tartotta megjegyezni, hogy közbeszerzés útján, magyar cégekre bízták a munkákat. A legjobb teljesítményt nyújtó vállalatok nyertek, amit az is bizonyított, hogy a Szent Gellért rakpart után most is a tervezett idő előtt sikerült befejezni a felújítást. A főpolgármester megállíthatatlanul rakta félre az utakat lezáró deszkákat, majd sorra kezet fogott a munkásokkal.

Kész az Attila út is

Megszűnhetnek a dugók a hídon
Ugyancsak megindulhatott a forgalom az Attila út Mikó utca és Döbrentei tér közötti szakaszán. Szabályozták a parkolási rendet is, a Szarvas tértől a Dózsa György térig szegélyekkel párhuzamosan lehet az autókat letenni. A Sarló utcáig új, ferde állású parkolóhelyek létesültek, onnan a Mikó utcáig pedig a járdán, a favédő korlátokkal védett fák között lehet leállítani a járműveket. A buszmegállók szintén visszakerültek az eredeti helyükre, így a tömegközlekedésben is visszaáll a megszokott rend.

A Szent Gellért rakpart, az Attila út és az Erzsébet híd budai lehajtójának felújítása mintegy kétmilliárd forintba került. A forgalom előtt ugyan megnyitották az utakat, de számos munka még hátravan, így a teljes átadásra október végéig még várni kell. A dugók azonban már most jelentős mértékben csökkenhetnek a fővárosban.