Újrázott a kormánypíárt eddig is végző cég

2004.06.16. 12:49
Az Európa Tervet eddig is népszerűsítő Leo Burnett reklámügynökség egy 250 millió forintos keretösszegből folytathatja a kormányzati munka kommunikációs megjelenítését. A Kormányzati Kommunikációs Központ pályáztatás nélküli, tárgyalásos eljáráson választotta ki az ügynökséget, mint indokolták, annak érdekében, hogy a társadalom tudatában az Európa Terv elemei, beruházásai rögzüljenek, szükséges a kormányzati célok és programok, a korábbiakhoz hasonló egységes megjelenítése.
"A kommunikációs kampánnyal kapcsolatos elképzelések, vizuális és kreatív elemek a Leo Burnett Budapest Kft.-nél már kiforrottak, új partner bevonása aránytalanul nagy időveszteséget és pluszköltségeket eredményezhetnének, amelyek következtében sérülne a közpénzek takarékos felhasználásának elve" - olvasható a Beszerzési Értesítőben megjelent eredményhirdetésében.

A Miniszterelnöki Hivatalhoz (MeH) tartozó Kormányzati Kommunikációs Központ (KKK) pályáztatás nélküli, tárgyalásos eljáráson választotta ki az Európa Tervet eddig is népszerűsítő reklámügynökséget, amely 250 millió forintos keretösszegből folytathatja a kormányzati munka kommunikációs megjelenítését.

A MeH tavaly november 13-án kötött egy idén júniusig tartó, 400 millió forintos keretszerződést a Leo Burnett Budapest Kft.-vel. A szerződés teljesítésének kiemelt részét képezte az Európa Terv kommunikációjának végrehajtása.

"Sérülnéne a közpénzek takarékos felhasználásának elve"

A Beszerzési Értesítőben megjelent közlés szerint az Európa Terv eredetileg egy 2003. február-2004. május között futó kormányzati program, és a kommunikációs szolgáltatásokra vonatkozó szerződést is erre az időszakra kötötték. Időközben azonban az Európa Terv kibővült, melynek új elemeit idén február 16-án jelentette be Medgyessy Péter miniszterelnök, ezért - mint olvasható - indokolttá vált a kommunikációs tevékenységek időtartamának bővítése is. A hirdetmény arra nem tér ki, hogy meddig "hosszabbítják" meg a reklámügynökség szerződését.

Az indoklásban rámutatnak, hogy a Leo Burnett Budapest Kft. munkatársai az Európa Tervvel kapcsolatban jelentős ismereteket szereztek, illetve tapasztalatokat halmoztak fel az Európa Terv intézkedéseivel és a kormány terveivel kapcsolatban és emiatt az új partner bevonása aránytalanul nagy időveszteséget és pluszköltségeket eredményezhetne, ami miatt sérülne a közpénzek takarékos felhasználásának elve.

A cég szellemi terméke

A KKK szerint a korábbi külső megjelenítés arculati elemeinek folyamatos megjelenítése szintén szükséges és indokolt, amely a Leo Burnett Budapest Kft. szellemi termékének minősül.

Mint érvelnek, annak érdekében, hogy a társadalom tudatában az Európa Terv elemei, beruházásai rögzüljenek, szükséges a kormányzati célok és programok, a korábbiakhoz hasonló egységes megjelenítése, ez is indokolja az eredeti szerződéses partnerrel történő további együttműködés alapját képező közzététel nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás lebonyolítását.

Gál J. Zoltán kormányszóvivő a kabinet szerdai ülését követő sajtótájékoztatón elmondta, hamarosan új közbeszerzési pályázatot írnak ki az említett kommunikációs feladatok ellátására, jelenleg a korábbi győztes reklámügynökség szerződésének a határidejét hosszabbították meg. "Nem vagyunk elégedetlenek azzal a munkával, amit egy professzionális cég el tud végezni" - fogalmazott.