Megelőznek
Majoros János, a kivitelezést végző Magyar Autópálya-építő Konzorcium létesítményi főmérnöke a Népszabadságnak azt mondta: saját hatáskörben döntöttek az újraépítés mellett, mivel szeretnék elkerülni, hogy később esetleg a már üzemelő autópályát kelljen átépíteni.
Mint fogalmazott, a problémát az okozta, hogy a tervezés idején még más volt a talaj teherbíró képessége a több évig tartó aszály miatt. A két tiszai árvíz után azonban jelentősen megemelkedett a talajvízszint, és így módosultak a terület hidrológiai jellemzői. Mint kiderült, a bel- és talajvíz az évek során alámoshatta volna az eredetileg tervezett (és már felépített) töltést, ezért a korábbi tervek módosítására volt szükség.
Változó talajjellemzők
A Népszabadság megkérdezte: a jobb pálya töltésének problémái nem jelentkezhetnek-e majd később a már leaszfaltozott bal pálya alatt is. A mérnök azt válaszolta: a két pályatest közötti szintkülönbség elég nagy ahhoz, hogy ott már más talajjellemzőkkel lehessen számolni.
Milliárdos kár?
Majoros János arra egyelőre nem tudott válaszolni, mennyibe kerül majd a nem várt többletmunka. (A konzorcium egyébként az M3-as egy kilométerét körülbelül 1,3 milliárd forintért építi.) A főmérnök szerint emiatt nem csúszik a kivitelezési határidő. Mint fogalmazott, az eredetileg tervezett időpontban, november 30-án biztosan megindulhat a forgalom Füzesabony és Polgár között.
Újítgatnak
Január végén az Index beszámolt arról, hogy a még át sem adott M3-as autópálya felújításának folyamatait tapasztalta a sztráda Vegyépszer által épített szakaszán Keller László szocialista frakcióvezető-helyettes.
A politikus fényképpel illusztrált kérdéseket tett fel az érintett kormánytagoknak, mert szerinte minőségvédelmi problémák merültek fel. Turgyán Tamás, az autópálya-építő konzorcium azóta távozott szóvivője szerint egy természetes folyamatot dokumentált akkor a honatya, ami előkészülete a márciusban folytatódó munkáknak.