Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Magyar helyreigazítást kér a Magyar Nemzettől

2003.06.18. 15:41
Többszöri kérésre sem volt hajlandó bemutatni az Oktatási Minisztériumnak a tárcánál végzett állítólagos kormányzati vizsgálat dokumentumait a Magyar Nemzet. A tárca szerint a lap vádjai így megalapozatlanok. Magyar Bálint magánszemélyként helyreigazítást kezdeményezett.
Helyreigazítási kérelemmel fordult a Magyar Nemzethez Magyar Bálint. Az oktatási miniszter szerint a napilap nem tudta alátámasztani június 7-én megjelent "Magyar új botránya" című cikkének állításait.

Az írás egy revizori jelentésre hivatkozik. A lap állítása szerint a "kormányzati vizsgálatot" az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatóságánál (OMAI) végezték.

Az oktatási tárca közleménye szerint az OM és az OMAI együttműködését, valamint az OMAI működését számos külső és belső vizsgálat is érintette (két esetben ÁSZ, két esetben KEHI, három belső ellenőrzés), de a cikkben szereplő megállapításokat, értékeléseket egyik vizsgálati jelentés sem tartalmazza.

Az oktatási tárca június 10-én hivatalosan is kérte az állítólagos vizsgálat dokumentumait, ám a Magyar Nemzet nem küldte meg azokat. A minisztérium további három alkalommal próbálkozott betekinteni a dokumentumokba - a lap valamennyi esetben megtagadta a segítséget.

"Mivel az újság a cikkben szereplő állításait nem tudja bizonyítani, illetve a kérdéses revizori jelentés hitelességét alátámasztani, Magyar Bálint magánszemélyként a személyét érintő valótlanságok és csúsztatások miatt, ebben az ügyben is sajtó helyreigazítást kezdeményezett a Magyar Nemzet ellen" - áll az Oktatási Minisztérium közleményében.

Már az MDF is vizsgálódna az OM-nél
Etikai bizottsággal vizsgáltatná ki Magyar Bálint felelőségét az MDF. Herényi Károly, a párt frakcióvezetője szerint "újabb közbeszerzési botrány lengi be" a minisztériumot, mivel Hriczu Anita, Magyar kabinetfőnökének volt cégcsoportja nyert egy minisztériumi kommunikációs tenderen. "Az MDF-hez eljuttatott dokumentumból az is kiderül, hogy Hriczu Anita egyeztetett a Café Reklámmal, és miután az egyeztetés sikeres volt, az Educatio Kht. kiírta azt a nyílt közbeszerzést, amit a Café Reklám nyert meg, és a Hriczu Anitával egyeztetett szerződést kellett megkötni vele" - mondta Herényi Károly.

Az Oktatási Minisztérium közleményben cáfolta Herényi vádjait. Állításuk szerint az Educatio Kht.-nek nem kellett sem közbeszerzési, sem szabadkézi vételi eljárást lefolytatnia. A meghívásos pályázatra három ajánlat érkezett, ebből választották ki a legalacsonyabb, 5,5 millió forint+ÁFÁ-s ajánlatot. "Mint azt Hriczu Anita korábban már többször leszögezte, a Café Reklámnak soha sem volt tulajdonosa és alkalmazottja sem" - áll a minisztérium közleményében. A tárca jogi lépéseket tesz Herényi Károly képviselő mai nyilatkozata után.