Fábián, Sebestyén
-12 °C
-3 °C

Nem volt kinn a TU-154-es futóműve

2000.07.07. 10:41
Az Index információi szerint a görög vizsgálóbizottság megállapította, hogy a Malév szaloniki járatának első landolásakor nem volt kinn a gép futóműve, ugyanakkor a műszaki berendezések működőképesek voltak a TU-154-esen és az irányítótoronyban is. Azt azonban a görög bizottság vezetője nem árulta el, hogy a pilóta hibája okozta-e a veszélyhelyzetet a három nappal ezelőtti, majdnem balesetbe torkolló leszállásnál.

Kedden este a Malév 260-as szaloniki járata kétszer próbált leszállni a görög város repülőterén. Első alkalommal azonban nem nyílt ki a futómű, ezért másodszorra sikerült csak a pilótának letennie a gépet.

A futómű nem volt kinn - állítja a görög vizsgálóbizottság vezetője

A műszaki berendezések működőképesek voltak a TU-154-esen
Az első landolási kísérlet - a hírek szerint átstartolás történt, vagyis a leszállás után/helyett rögtön magasba emelkedett a jármű - során megsérült a gép, így nem volt olyan állapotban, hogy hazarepüljön. Jelenleg a magyar és a görög szakemberek mellett a biztosító is vizsgálja a járművet, s ezektől a felmérésektől függ, hogy egyáltalán visszajön-e Magyarországra a TU-154-es.

Az Indexnek nyilatkozó görög vizsgálóbizottság vezetője, Heralakos Kaiklis, a szaloniki Malév-repülőgép "majdnem-balesete" kapcsán elmondta, hogy az eddigi vizsgálat fényt derített arra, hogy a futómű nem volt kinn, vagyis a kerekek nem voltak lenn az első landoláskor. Ugyanakkor másodszorra működött a futómű, ezért műszaki hiba aligha lehet az eset kiváltó oka.

Malév-katasztrófák 1960 óta
1961., HA-MOD, Il-18. Párizs mellett leesett, oka valószínűleg átesés.
1971., HA-MOC, Il-18. Koppenhága repülőterének végső megközelítésénél szélnyírásba került, és a tengerbe esett. 3 túlélő.
1971., HA-LBD, Tu-134. Kijev mellett lezuhant, oka műszaki és emberi hibák sora.
1975., HA-LCI, Tu-154. Beirut közelében a tengerbe esett, valószínűleg lelőtték.
1977., HA-LBC, Tu-134. Bukaresttől 30 km-re a mezőn kényszerleszállást végzett, 24 túlélő.

Forrás: Törzsasztal: Repülőszerencsétlenség

Heralakos Kaiklis, a szaloniki polgári légügyi hatóság vezetője, azt is közölte, hogy a vizsgálatok megállapították: a légiforgalmi irányítótoronyban minden műszaki berendezés működött, tehát a szaloniki repülőtér műszerei nem okozhatták a kivételes körülményeket.

Ugyancsak kedvező volt az időjárás is, különleges veszélyhelyzetet tehát a külső körülmények sem valószínű, hogy előidéztek volna.

A gép kapitánya a vizsgálat lezárásáig nem repülhet

Az Index információi szerint a magyar pilótát már meghallgatták Görögországban, ez része volt ugyanis az ottani vizsgálatnak. Magyar illetékesek és érintettek az ügyben - a görög hatóságok kérésére - nem szólalnak meg. Így természetesen a pilóta sem nyilatkozhat az újságíróknak az ügyről. A gép kapitánya egyébként a vizsgálat lezárásáig nem repülhet - tudta meg az Index.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.