Fidesz-előny a Marketing Centrumnál
A Marketing Centrum felmérései szerint három hónapja teljesen stabilnak tűnik a pártok támogatottsága. Februárban a közvélemény-kutató cég szerint a Fidesz visszaszerezte a vezetést, és azóta is 8-10 százalékkal több támogatót tudhat maga mögött, mint az MSZP. A teljes lakosság körében a Fidesz támogatottsága 37, a szocialistáké pedig 27 százalék. A szabad demokraták négy, az MDF pedig három százalékon áll. A részvételi valószínűséggel súlyozottak körében most a Fidesz 42, az MSZP pedig 31 százalékon áll, az SZDSZ 5, az MDF pedig 3 százalékos táborral rendelkezik.
A Marketing Centrum szerint a lakóhely szerinti bontásban az elmúlt három hónapban számottevő átrendeződést történt, melynek eredményeként Budapesten jelenleg főlényesen vezet a kormányoldal, míg vidéken nagy az ellenzék fölénye.
A legutóbbi felméréshez viszonyítva itt az a változás, hogy május elejére a megyeszékhelyeken is számottevővé vált a Fidesz vezetése, Budapesten viszont egyről 12 százalékpontra növelte a Fidesszel szembeni előnyét az MSZP.
Életkor szerint nézve is hasonlóan nagyok a különbségek, ám az évek távlatában is stabil jellemzője a magyar közvéleménynek, hogy a 44 évnél fiatalabbak az átlagosnál is nagyobb valószínűséggel támogatják a Fideszt, míg a 60 évnél idősebbek körében az MSZP a népszerűbb.