Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Modernizál a MÁV

2004.10.28. 08:16
Kétszintes, két vagy három kocsiból álló vonatszerelvényeket szeretne eladni a MÁV Rt. által az elővárosi vasút fejlesztésére kiírt pályázaton a francia Alstom - írja a Világgazdaság. A cég vezető nélküli metróval készül az ősszel kiírandó BKV-s metrótenderre.
Négy társaság adott be pályázatot a MÁV Rt. által harminc motorvonat beszerzésére kiírt, mintegy negyvenmilliárd forint értékű tenderen. Az elővárosi közlekedés fejlesztésére a MÁV 2010-ig összesen csaknem ötszázmilliárd forintot szán.

Emeletes

#alt# Az egyik pályázó, a francia Alstom csoport szállítási üzletága a napokban mutatta be az a MÁV-nak kínált, kétszintes vonatszerelvényt. A Coradia Duplex alapváltozata két kocsiból áll, de az Alstom Transport szerint a MÁV-nak érdemesebb lenne a középső vagonnal kibővített, háromkocsis változatot megvásárolnia. A Coradia Duplex alapváltozata óránként 140 kilométer megtételére képes, de sebessége óránként 160, illetve kétszáz kilométeresre növelhető.

Intercityvé alakítható, felszereltsége növelhető. A MÁV összesen harminc kocsit vásárolna a pályázat nyertesétől, opcióval további harmincra. Az új vonatok a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a tatabányai vonalon közlekednek majd. Elvárja az egyik érintett vonatszerviz felújítását is, az Alstom a pusztaszabolcsit választotta.

Az Alstom Transport vezette konzorcium néhány hete megnyerte a kínai államvasutak egymilliárd euró értékű mozdony- és vasútiszerelvény-szállítási pályázatát, a cég pedig egyedül megnyert egy 134 millió eurós megbízást sanghaji metrókocsik szállítására.

Három cég

A Sanghajba szállítandóhoz hasonló, vezető nélküli, Metropolis típusú metrókocsival kíván majd indulni az idén kiírandó BKV-tenderen is. Még nem ismertek a közlekedési társaság elvárásai, de már tudható, hogy 22 darab, egyenként négy kocsiból álló szerelvényre lesz majd szüksége a négyes metrónál.

Az Alstom három társasággal képviselteti magát Magyarországon. Közülük a legnagyobb, az Alstom Power Rt. az energiaipari szolgáltatásokra szakosodott, tavalyi árbevétele 8,5 milliárd forint volt. Az Alstom még nem adott el járművet Magyarországon. A cég azonban még nem adott el Magyarországon egyetlen járművet sem, ahogyan a vasúttenderen szintén indult Stadler-Ganz páros svájci tagja sem.

A Stadler azonban a közelmúltban adott el elővárosi használatra többfunkciós villanyvonatot a görög vasúttársaságnak, 34,8 millió svájci frank értékben. A Stadler magyarországi eladását növelheti, hogy a magyar Ganz Transelektróval közösen indult a tenderen. Tárgyal más nagy magyarországi társaságokkal is - tájékoztatta lapunkat a cég itteni képviselője, Bodnár Árpád -, hiszen a megbízás elnyerése esetén minél több itteni céget kíván bevonni alvállalkozóként. (Az Alstom a Ganz Holdinggal készíti elő az esetleges későbbi együttműködést.)

A többi pályázó

A két további pályázónak, a német Siemensnek és a kanadai Bombardier-nek sokéves magyarországi járműipari kapcsolatai vannak. A Siemens tavaly adott át a MÁV-nak egy ES 64 U2 típusú villamos mozdonyt, s a GYSEV Rt.-nek öt ugyanilyen vontató járművet. Emlékezetes viszont, hogy a BKV-nak nemrég szállított villamosaival minőségi problémák voltak.

A kanadai Bombardier-nek tekintélyes magyarországi vasútiszerviz-cége van. Itteni vegyesvállalatát, a Bombardier MÁV Kft.-t és a Bombardier Transportation UK Ltd.-t 2001-ben bízta meg a MÁV, hogy közel tízmilliárd forintból újítsanak fel 136 elővárosi kocsit. A társaság egy hónapja ötmilliárd eurós megbízást nyert 47 nyolckocsis metrókocsi-szerelvény londoni szállítására.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!