Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Nemzetközi Újságíró-szövetség vizsgálná a magyar médiát

2001.01.13. 16:33
Kapcsolódó cikkek (1)
A Nemzetközi Újságíró-szövetség főtitkára a cseh események kapcsán februárban Magyarországra jön, hogy a helyszínen vizsgálja a magyar közmédia helyzetét - adta hírül a Magyar Hírlap. Adian White, a száz ország 450 ezer újságíróját tömörítő IFJ főtitkára kijelentette, hogy szándéka végleges, az utazás időpontja azonban még nem tisztázott. A Der Standard című liberális bécsi lap elemzése szerint Magyarországon jelenleg Orbán Viktor kormányfő és pártja, a Fidesz irányítja az állami MTV sorsát.

A brüsszeli székhelyű szervezet figyelmébe a csehországi események kapcsán került a magyar közszolgálati média. A szövetség brüsszeli központjában elmondták, hogy a függetlenégért küzdő sajtó egyértelmű győzelmének tekintik a cseh állami televízió alkalmazottainak sztrájksikerét.

Wisinger István, MÚOSZ elnöke a közeljövőben esedékes látogatás kapcsán elmondta, hogy a cseh eseményeket kiváltó helyzet és a magyar közszolgálati médiumokban uralkodó állapotok hasonlítanak egymásra. Egyes politikusok ugyanis hatalmuk megtartása érdekében összefognak az újságírók ellen. Az elnök szerint a magyar rendszerváltás óta hazai sajátosság, hogy politikai körök újságírókkal összefogva veszik fel a harcot más újságírókkal szemben.

Der Standard: a magyar médiában MIÉP-agitátorok kaptak posztokat

Közszolgálati sajtó
A Die Presse című konzervatív lap szerint a civil társadalom szép, ám közelebbről soha meg nem határozott jelszavát mindig akkor szedik elő a fiókból, amikor a jogállammal szemben az utca nyomását kell legitimmé tenni. A közszolgálati sajtó végső soron a politika, a megválasztott többségek tulajdona - írta a Die Presse. Nagy-Britannián kívül az állami adók mindenütt a közvetlen hatalmi befolyás és a véletlenül ott foglalkoztatottak lehetőségei, tudása között támolyognak - írta a Die Presse.
"Magyarországon jelenleg Orbán Viktor kormányfő és pártja, a Fidesz irányítja az állami MTV sorsát" - írta a Der Standard című liberális bécsi lap a cseh televízió ügye kapcsán közölt közép-kelet-európai körképben.

Az írás megállapítja: formai értelemben a MIÉP 12 képviselője az ellenzéki padsorokban ül, "ám a hatalom hátsó szobáiban Csurka István MIÉP-elnök újra és újra csendestársként" bukkan fel. MIÉP-agitátorok posztokat kaptak a rádióknál, sőt Budapesten rádióadó müködtetési engedélyhez is jutottak".

Az Alkotmánybíróság a rádiót, amelynek legfelső grémiumában jelenleg csak a kormánypártok képviselői foglalnak helyet, mégis működőképesnek nyilvánította - írta a lap. A bírálók szerint a Fidesz a jobboldali populistákkal paktál, hogy ellenőrizhesse a közszolgálati televíziót.

Az újság állást foglal az Orbán Viktor kormányfő által ismertetett listával kapcsolatban is, melyen a kormányfő szerint Magyarországot külföldön befeketítő ellenzékiek, politikusok, újságírók és orgánumok szerepeltek. A lap úgy véli, "Orbán a listával a nyomtatott sajtót is rövid pórázra akarta fogni".

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!