Megkezdődik a 4-es metró építése

2000.06.30. 15:58
Még az idén megkezdődhet a 4-es metró építése, hiszen a Fővárosi Közgyűlés júliusi rendkívüli ülésén dönt a beruházás megkezdéséről - jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Demszky Gábor főpolgármester. Tájékoztatása szerint az első ütemben a felszíni rendezéssel végeznek a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fehérvári úton és a Baross téren. A főpolgármester kijelentette: biztos abban, hogy a metrópereket a főváros megnyeri, a kérdés csak az, mikor.
A 4-es a Keletinél
Tovább már nem halogatható a 4-es metró építésének megkezdése, így júliusi rendkívüli közgyűlésünkön döntünk erről, az év végén pedig már az első kapavágáson is túl leszünk - jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Demszky Gábor főpolgármester. Szerinte a beruházás során több évtizedes lemaradásokat próbál behozni a város. Hiszen például húsz esztendeje nem történt semmi a Móricz Zsigmond körtérrel.

A tervek szerint a fővárosi önkormányzat 30 milliárd forintból felújítja a Bartók Béla út teljes szakaszát, átépítik a Gellért és Baross tereket, illetve a Móricz Zsigmond körteret. Sétálóutcává alakítják a Fehérvári út felét, a Budai Skálától, a Móricz Zsigmond körtérig. A Baross téren új metrókijáratot építenek a 2-es metrónak, de az aluljárót és a felszínt is felújítják.

Demszky Gábor aláhúzta: a felújítást faltól falig végzik például a Bartók Béla úton, azaz teljes szélességében megújul az utca: a villamosvágánytól, a virágládáig, az útburkolattól, a locsoló rendszerig, a vízcsőtől a gömbsüvegsorig, az elektromos és gázvezetékektől a parkolóhelyekig.

A felszíni rendezések mellett tovább folytatják ugyanakkor a metróépítéshez szükséges engedélyek, szakhatósági hozzájárulások beszerzését. Demszky Gábor ugyanis biztos a főváros igazában, s szerinte nem az a kérdés, megnyeri-e a főváros a metrópereket, hanem az, hogy mindez mikor történik meg.

Húsz esztendeje nem történt semmi a Móricz Zsigmond körtérrel
A főpolgármester bejelentette: a harmincmilliárdos keretet igénylő beruházásból 23 milliárdot a metróra szánt pénzből, hétmilliárdot pedig a fejlesztési keretből különítenek el, így 2002 végére elkészülhet a Bocskai út, a Móricz Zsigmond körtér, a Gellért tér és a Baross tér felszínének átalakítása, illetve megépülhetnek a metróállomások. Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatója hozzátette, hogy az ilyen jellegű metróépítés - amikor előbb épül meg az állomás, és utána az alagút - nem tekinthető általánosnak a világon.

Gy. Németh Erzsébet, a főváros szocialisták frakcióvezetője közölte, ha nem kell sehonnan pénzt elvonni a beruházás megkezdéséhez, akkor igennel voksolnak majd a rendkívüli közgyűlésen. Reményét fejezte ki, hogy a döntésig megteremtődnek azok a garanciális elemek, amik biztosítják, hogy nem kell semmilyen más területtől pénzt elvonni. Böhm András, szabad demokrata frakcióvezető csupán annyit jegyzett meg, hogy támogatják az elképzelést, ami óriási fejlődést eredményez majd Dél-Budán.