Mária
-7 °C
3 °C

Az olaszok reklamáltak Friderikusznak, az MTV fizetett

2003.10.09. 15:17
Újabb hatmillió forinttal segítette A szólás szabadsága című műsort az MTV. Az eredeti mintát adó olasz televízió reklamációja miatt ugyanis meg kellett változtatni Friderikusz Sándor közéleti showjának díszleteit. A showman 1,2 milliót keres havonta a vasárnap esti produkcióval.
A RAI, az olasz állami televízió reklamációja miatt júliusban lecserélte díszleteit a Friderikusz - A szólás szabadsága című műsor.

Új minták

Az olaszok jelezték: a műsor, így a bútorok és a stúdió kialakítása is feltűnően hasonló a "Porta a porta" című politikai produkciójukhoz, amely egyébként a Hetet váltó vasárnapi műsor tervezése idején bevallottan mintául szolgált a showman csapatának. A 30 millió forintos előző dizájn helyett új díszleteket és főcímet kapott az időközben belső gyártásba került műsor, amely az éjszakai sávban a korábbinál jobb nézettségi mutatókat produkál. Az Index információja szerint közel 5 milliót költöttek a stúdió-berendezésekre, a MTV honlapján megjelent szerződés szerint pedig a közszolgálati tévé 2002-ben megújított külsejét is tervező Dogfish Stúdió Kft. készítette 1,6 millió forintért a műsorfőcímet. Úgy tudjuk, hogy a kezdeti 13 millióról 7,5-re mérsékelt költségvetésű A szólás szabadsága büdzséjéből maga Friderikusz adásonként 300 ezer forinttal részesedik.

Hír, művelődés, zene
Novembertől új műsorstruktúrával áll elő az MTV vezetése. A közszolgálati csatorna a hírműsorok, a műveltségi vetélkedők és új zenei műsorok segítségével kíván szembeszállni a médiapiac kihívásaival. Sajtóinformációk szerint az MTV illetékesei mint az új produkciók lehetséges műsorvezetőivel tárgyalnak többek között Szilágyi Jánossal, Kósa L. Adolffal és Harsányi Leventével is.

Visszafogalalkoztatás

Várhatóan új posztot kap Hortobágyi Éva, a köztévé korábbi műsorvezető-szerkesztője. A jelenleg elnöki tanácsadóként tevékenykedő Hortobágyi a tervek szerint koordinációs főszerkesztő lesz, miután a stratégiai igazgató szerepkörét az elmúlt hetek menedzsment átalakítása során nem ő, hanem Kósa Somogyi György kapta. Hortobágyi Éva ismételt megjelenését politikai kapcsolatai miatt már hónapok óta támadja a jobboldal, mert a tévés fia, Komássy Ákos a kormányfő titkáraként dolgozik. A Fidesz egyik médiapolitikusa a szoros kormányzati kötődések mellett azt is kifogásolta, hogy az egykori Ablak-műsorvezető 2000-ben bruttó 7 milliós végkielégítéssel távozott az MTV-től, ezért "visszafoglalkoztatása" törvényellenes. Az Index úgy tudja, Hortobágyi még valóban nem fizette vissza a Pénzügyminisztériumnak a három éve felvett pénzt.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.