Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Kovács Népszava-megrendelőt küldött a párttagságnak

2004.06.14. 17:26
Az MSZP elnöke egy "felvállaltan baloldali olvasótábor felvállaltan baloldali lapjának" előfizetését ajánlja a szocialista párttagoknak szétküldött levelében. A hvg.hu információi szerint Kovács László pártlogós levele mellé megrendelőlapot is küldött a feladó, az MSZP fővárosi központja. Németh Péter, a Népszava főszerkesztője tudott az akcióról, de nem lát benne kivetnivalót: "a lap nyíltan vállalja önmagát, vagyis baloldaliságát."
A Magyar Szocialista Párt Köztársaság téri központja szerepel feladóként azokon a küldeményeken, amelyeket június első hetében postáztak a szocialista párttagoknak. A hvg.hu által közölt levélben "Kedves Barátom!" megszólítással ajánlja Kovács László pártelnök a napilapot. A pártelnöki aláírással is ellátott, fejlécében az MSZP szegfűs logóját viselő levél mellé Népszava-megrendelőlapot is mellékeltek.

Felvállaltan baloldaiak

"Nem mindegy, hogyan tudunk beilleszkedni az unióba. Közelednek az európai parlamenti választások. (_) A tudás, azaz az információ ilyenkor különösen aranyat ér, főleg akkor, ha időben érkezik. (_) még a híreket is lehet egyoldalúan tálalni, félre lehet magyarázni." - áll a Kovács László aláírásával ellátott levélben. Majd a pártelnök így folytatja: "Elengedhetetlen (_), hogy nekünk, baloldali gondolkodású embereknek is legyen olyan fórumunk, amelyből hiteles információkat és erőt meríthetünk, amellyel együtt gondolkodhatunk minden témában, köztük az uniós csatlakozással kapcsolatos kérdésekben is. Szerencsére van ilyen! A Népszava (_) egy felvállaltan baloldali olvasótábor felvállaltan baloldali lapja. Érdemes olvasni, előfizetni rá."

Az MSZP EP-választási kampányrendezvényein a párt aktivitási szintén osztogatták a Népszava megrendelőlapjait a közönségnek.

Napilap és kaszinó
Áprilisban a hatmillió forint törzstőkéjű Mátrix Holding Vagyonkezelő Kft. (MHV) vásárolta meg Börcsök Dezsőtől és feleségétől a 2003 negyedik negyedévi adatok szerint 28 ezer példányban eladott Népszavát megjelentető Editorial Vagyonkezelő és Tanácsadó Kft.-t. E cég - az MHV-val kötött szerződés alapján - a tervek szerint a Magyar Könyvklub Rt.-től áprilisban részletfizetéssel megvásárolt Képes Újság, Fürge Ujjak, valamint Diéta & Fitnesz magazinokat is kiadja majd. Bonyár és Nagy több vállalkozást - egyebek mellett egy kaszinócéget - is működtet, közülük kettő az utóbbi években felszámolás alá került. Az MHV Kft. többféle ágazatban próbál szerencsét: résztulajdonában áll például a Kóser Élelmiszer Kereskedőház Kft. - e cégben az MHV üzlettársa a híres pesti cukrászdinasztia tagja, Fröhlich Erika -, illetve a Net Solution Szolgáltató Kft. nevű számítástechnikai vállalkozás.

Mozaik

Májusban a Magyar Nemzet írt arról, hogy "Újhelyi István, az MSZP médiapolitikusa állhatott a Népszava tulajdonosváltásának hátterében". A lap szerint a képviselő "Bonyár régi ismerőse." Az Index más forrásból úgy értesült, hogy Újhelyin kívül a fiatal MSZP-sekből tavasszal Szegeden alakult Mozaik Klub is megjelent a napilap körül. Újhelyi erről az Indexnek úgy nyilatkozott, hogy megtisztelőnek tartja, ha egy a fiatal politikusoknak frissen létrehozott szervezetnek valaki ekkora szerepet tulajdonít.

Szocialista marketing

Németh Péter, a Népszava főszerkesztője a hvg.hu kérdésére elmondta: Kovács László levelét nem látta. Csupán beszéltek róla a szocialistákkal, a megvalósítás az MSZP-jé. Az akciót pedig az indokolja, hogy a Népszava az egyetlen olyan napilap, amely bátran vállalja a baloldaliságát, és baloldali olvasókat akarja kiszolgálni. Egy levél erejéig a legdirektebb célcsoportot, az MSZP-tagokat célozták meg. "Orbán annak idején nem direkt célcsoportot célzott meg, hanem nagy nyilvánosság előtt hívta fel a figyelmet a számára kedves lapok előfizetésére. Ehhez képest a miénk szemérmesebb megoldás" - véli Németh Péter. A Népszava főszerkesztője cáfolta, hogy a tulajdonosváltás és az MSZP marketingakciója feszültséget okozna a szerkesztőségben. Ennek ellent mond, hogy a hvg.hu-nak névtelenül nyilatkozó népszavás újságírók "rossz hangulatról" és kampányidőszakban a "Köztársaság térről napi rendszerességgel érkező ukázakról" számoltak be.