Hajnalka
-1 °C
15 °C

Pénz híján a főváros az államnak adná át a BKV-t

2003.09.24. 14:30
Amennyiben a főváros nem kapja meg a szükséges költségvetési forrásokat az államtól, úgy más tisztességes megoldás nem marad, minthogy megteszi azokat a csonkító lépéseket, amelyek rendkívüli szolgáltatási színvonal-süllyedéssel járnak - véli Atkári János főpolgármester-helyettes. Demszky Gábor meglepetéssel értesült arról, hogy a jövő évi büdzsé tervezetéből kikerült a nagyvárosi tömegközlekedés normatív támogatása.
Ha a főváros nem kapja meg a BKV működéséhez szükséges költségvetési forrásokat 2004-re, az önkormányzat kénytelen átadni a tömegközlekedés feladatát az államnak - mondta Atkári János szerdán. "A főváros számára más tisztességes megoldás nem marad, minthogy megteszi azokat a csonkító lépéseket, amelyek rendkívüli szolgáltatási színvonal-süllyedéssel járnak, és ezzel egyidejűleg hivatalosan felkéri az államot, hogy ezt a feladatot vállalja magára" - fogalmazott a gazdasági ügyekért felelős SZDSZ-es főpolgármester-helyettes.

Az állam felelőssége

Az államosítás ideje lejárt
A kormány nem kéri a BKV-t, az államosítás ideje Magyarországon lejárt - jelentette ki a kormányszóvivő a kabinet szerdai ülését követő budapesti sajtótájékoztatón, egy kérdésre válaszolva. Gál J. Zoltán kormányszóvivő a tömegközlekedési normatíva bevezetése kapcsán úgy fogalmazott: az, hogy mi szerepel a jövő évi költségvetésben, a jövő héten ki fog derülni.
Mindezt annak kapcsán fejtette ki a politikus, hogy "már igazolt módon a fővárosi önkormányzatot nem hozták olyan helyzetbe, hogy a fővárosi tömegközlekedés feltételeit biztosítani tudja". Atkári János álláspontja szerint nem a főváros, hanem az állam felelőssége, ha a megfelelő források hiánya miatt összeomlik a BKV. Demszky Gábor főpolgármester elmondta, meglepetéssel értesült arról, hogy a jövő évi költségvetés tervezetéből kikerült a nagyvárosi - budapesti, szegedi, debreceni, pécsi, miskolci és győri - tömegközlekedés normatív állami támogatása, pedig ez 8,5 milliárd forintot jelentett volna a BKV működéséhez.

Három millió közlekedő napi közlekedése

"Ennek hiányában az állam 3 millió budapesti és vidéki ember napi közlekedését teszi kockára. Amennyiben nem kapja meg a főváros a minimális központi normatív támogatást, úgy a tömegközlekedés ellehetetlenülésével kell számolni" - hívta fel a figyelmet sokadszorra a városvezető.

"A közalkalmazottakra és köztisztviselőkre vonatkozó központi bérintézkedések hatásait még olyan mértékben sem finanszírozza a költségvetés 2004-ben, mint az idén" - mondta. A főpolgármester szerint a jövőre bevezetendő környezetterhelési adó a csatornadíjak jelentős mértékű emeléséhez vezet - e szerint a szennyvíz köbméterenként 40 százalékkal drágulna. Demszky szerint plusz forrásokat kell átcsoportosítani az önkormányzatok részére.

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.