Nem szüntetik meg a nyelvi előkészítő osztályokat

2006.11.20. 18:02
Az oktatási tárca nem kívánja sem a nyelvi előkészítő osztályokat, sem a művészeti képzés intézményrendszerét megszüntetni - közölte a szaktárca sajtóirodája az elmúlt napok sajtóhíreire reagálva hétfőn az MTI-vel.

A nyelvi előkészítő évfolyamokat a tárca közleménye az Oktatási és Kulturális Minisztérium egyik legsikeresebb programjának nevezi, amelyben folyamatosan nő a részt vevő diákok száma.

Sikeres a program

A program a tárca szerint alkalmas a tanulók eltérő szociális, társadalmi helyzetéből eredő hátrányok csökkentésére. A minisztérium célja, hogy minden lehetséges eszközzel támogassa a tanulókat az idegen nyelvtudás megszerzésében. Törekednek arra, hogy a nyelvi kompetenciák fejlesztésével egyre több lehetőség álljon a diákok rendelkezésére.

A minisztérium felidézte azt is, hogy a nyelvi előkészítő évfolyammal induló képzést a 2004/2005-ös tanévben vezette be az Oktatási Minisztérium a Világ-Nyelv program keretében. Ezzel lehetővé vált, hogy a középiskolák 9. évfolyamán indított nyelvi előkészítő évfolyamokon a diákok számára emelt óraszámban nyelvtanulási lehetőséget biztosítsanak.

Tizenötezren tanulnak ilyen osztályokban

A 2004/2005-ös tanévben 407, a 2005/2006. tanévben 431, míg a mostaniban 437 középiskola indított nyelvi előkészítő évfolyamot a kilencedik évfolyamon, így több mint 15 ezer diák tanul jelenleg ezekben az osztályokban, hetente legalább 11 órában idegen nyelvet, 4 órában pedig informatikát.

A nyelvi előkészítő évfolyamok elsődleges célja, hogy intenzív nyelvtanulási keretek között használható tudáshoz jussanak a tanulók, és tanulmányaik végén emelt szintű nyelvi érettségi vizsgát tegyenek.

Nem szüntetik meg a művészeti képzés intézményrendszerét sem

Szintén nem kívánja megszüntetni az alapfokú művészetoktatás intézményrendszerét a tárca. Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy jogszabály a mérésen alapuló értékelési rendszer létrehozását írja elő, melyet a szakmai szervezetek fognak elvégezni.

A finanszírozás várhatóan a szakmai szervezetek által biztosított akkreditáció alapján, differenciáltan történik majd. Ugyanakkor ösztönözni kívánják az önkormányzatokat, hogy iskoláikban a délutáni foglalkozási körben szervezett művészeti tevékenységekkel biztosítsák a tanulók művészeti nevelésének sokszínűségét - közölte a szaktárca.