Szórólapkampányba kezd az MSZP

2003.09.09. 19:26
Országos kampányt szervez az MSZP a kormány tevékenységének megismertetésére, értesült szocialista forrásokból az Index. Úgy tudjuk, ezekben a párt sorra veszi választási ígéreteit, számot ad arról, ebből mi valósult meg, és milyen "zavaró körülmények" akadályozták az ígéretek teljesítését. Hamarosan a kormány is saját maga reklámozásába kezd.
Nagyszabású kampányt szervez az MSZP a kormány tevékenységének népszerűsítésére, értesült az Index szocialista forrásokból. Úgy tudjuk, a párt kampánytanácsadója, Ron Werber javasolta a szocialistáknak, hogy a nyári kommunikációs bakikat az embereket megszólító személyes hangvételű szórólapokkal ellensúlyozzák. Az Index úgy tudja, hogy a párt az következő napokban több millió szórólapon igyekszik majd "magyarázni a bizonyítványt". A szocialista aktivisták még ezen a héten megkapják a szóróanyagokat, amelyek egyszerre érkeznek majd meg valamennyi MSZP-s területi irodába.

Zavaró körülmények

A párt a szórólapokon a kormány elmúlt másfél éves tevékenységét kívánja népszerűsíteni, különös tekintettel a jóléti intézkedésekre. Úgy tudjuk, a szóróanyagokon sorra veszi a párt választási ígéreteit, illetve azt, hogy azokból mi valósult meg. Emellett ismertetik azokat a "zavaró körülményeket", amelyek nehezítették a kormánypártok munkáját. Jelentős hangsúlyt kap a legnagyobb rivális a Fidesz "botránypolitizálása" is, az MSZP azonban a szórólapokon nem védekezni fog, hanem ellentámadásba lendül.

A közvélemény-kutatások szerint a nyáron jelentősen megfogyatkozott a szocialisták támogatóinak tábora. Sokan az MSZP-n belül is a K&H-botrány és a gazdasági nehézségeket orvosolni hivatott adóügyek gyenge kommunikációját hibáztatták azért, hogy a Fidesz a legutolsó adatfelvételekben már átvette a vezetést. A K&H-ügyben legtöbbször csak reagálásokkal igyekezett elhárítani a kormányoldal az ellenzéki vádakat, főként a kormányszóvivő útján híva fel a figyelmet arra, hogy az előző kormány idején is voltak gyanús ügyek.

A brókerbotrány "ellentételezéseként" felbukkant ugyan az Orbán-kabinet informatikai pénzeinek elköltéséről született Kehi-jelentés, a szocialisták mégsem tudtak kitörni a defenzívából. Az elemzők szerint jelentős népszerűség-csökkenést okozott az adóemelések koncepciótlan nyilvánosságra hozatala is, ami miatt maga az MSZP-frakció is csatlakozott a kormányzati terveket bíráló ellenzékhez.

Háromszorosan verik vissza

Utcai jelenléttel, szórólapokkal tájékoztatja az embereket az MSZP a kormány eredményeiről. Ez egyben új munkastílus kezdetét jelenti az MSZP-ben - közölte az MSZP közelgő kampányáról Tóbiás József, a szocialisták pártigazgatója a párt keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Szavai szerint az MSZP több ezer aktivista részvételével zajló szeptemberi kampánya azt mutatja majd be, milyen eredményeket ért el a Medgyessy-kormány, illetve milyen "alaptalan vádakkal, rágalmakkal próbálja meg elfedni" azt a Fidesz.

"A Fidesz és politikusai hazudnak. Elég volt a hazugságokból, a ránk kényszerített méltatlan vitákból!" - emelte ki Tóbiás.Újhelyi István, a párt elnökségi tagja ehhez hozzátette: "Áderék túl hosszan vezethették félre a társadalom saját sorsáért aggódó, a rossz hírekre és a tévinformációkra gyorsan felfigyelő tagjait". Közölte azt is: "minden egyes hazugságot háromszorosan verünk vissza".

"Az MSZP lebecsüli az embereket"

Révész Máriusz, a Fidesz szóvivője szerint "az MSZP lebecsüli az embereket, ha azt hiszi, hogy a durva és agresszív kommunikációnak, milliárdokba kerülő szórólapoknak jobban hisznek majd, mint annak, amit saját bőrükön tapasztalnak". Reményét fejezte ki, hogy a szocialisták "a tényszerűség, tárgyszerűség és az őszinteség jegyében" azt is feltüntetik a szórólapokon, hogy jövőre "a kormány megemeli az áfát, új adókat vezet be, adókedvezményeket szüntet meg és befagyasztja a béreket". Hozzátette: emelkedik a gáz, a villany és a gyógyszer ára.

Révész Máriusz szavai szerint egyre többen érzik, hogy miközben az Orbán-kormány alatt gyarapodott az ország, most a Medgyessy-kabinet tevékenysége következtében az emberekre elszegényedés vár. Emlékeztetett arra, hogy Medgyessy Péter miniszterelnök korábban kijelentette, "a jóléti államok kora lejárt". "Sokan félnek attól, hogy jövőre a jóléti helyett rosszulléti rendszerváltás vár rájuk" - zárta nyilatkozatát a Fidesz szóvivője.

A kormány is önreklámba kezd
A kormány intézkedéseit fogja népszerűsíteni hamarosan a Kormányzati kommunikációs Központ is (KKK). A kormány a Közbeszerzési értesítőben teljes körű reklámtendert hirdetett a kormány kommunikációs stratégiájának részét képező feladatokra és arra, hogy a közvéleményt időben tájékoztassák a jelentős kormányzati programokról. A Kreatív Intern kommunikációs hírlevél beszámolója szerint a tender győztese felel majd a kormányzati kommunikációs kampányok megtervezéséért és lebonyolításáért, mindez kiterjed a médiatervezésre, a médiafoglalásra, beleértve a nyomtatott médiamegjelenéseken túl az elektronikus és az online médiát, valamint a közterületi és belterületi felületeket is.

A leendő nyertes látja majd el a kormányzat intézkedéseinek promóciójához szükséges papíralapú és online kiadványokkal kapcsolatos kreatív feladatokat, directmail-akciók tervezését és lebonyolítását, webszájt létrehozását és az információtartalom rendszeres karbantartását. A rendezvényszervezés és a konferenciák lebonyolítása is a leendő nyertes feladata. Azt azonban nem tudtuk kideríteni, hogy minderre mennyi pénzt szán a kabinet, mert a tendert kiíró Simkó János már nem dolgozik a kancellárián, Gál J. Zoltán kormányszóvivő pedig többszöri megkeresésünkre is csak annyit üzent titkárnőjével, hogy a kormány önreklámozásának - felvetésünkkel ellentétben - nincs köze a közelgő európai parlamenti választásokhoz.